Ez már nem motorkerékpár-építés, ez képzőművészet

2016. február 9. (kedd)

A Revival Cycles cég állította kerékre a BMW-boxer köré épített Revival/Henne BMW Landspeeder nevű alkotást.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Nem idegen a BMW-motorkerékpároktól az art deco stílus, maga a gyár is épített már ilyen gépet 1934-ben, az R7-es azonban megmaradt tanulmánynak. Hivatalosan ugyan a pár évvel korábban, 1928-ban Ernst Henne versenyző számára épített Landspeeder versenygép adta az ihletet a Revival Cycles cég legújabb építéséhez, de azért az R7-esből is került bele egy jó adag – szerencsére.


A texasi Austin városában működő cég egy, jelenleg magát még megnevezni nem kívánó megrendelőnek készítette el a Revival/Henne BMW Landspeeder-t, az egész projektről annyit tudunk jelen pillanatban, hogy az ügyfél egyszerre öt motorépítő-vállalkozástól rendelt új gépet, és egyedüli megkötésnek csak egy költségvetés-felső határt szabott. Épp egy, 20 darab motorkerékpárra méretezett egyedi tárlatot állít össze, és a gyűjteményéből hiányzó gépeket egyszerre pótolja.

Mielőtt azonban egy dúsgazdag gyűjtő garázsában, pardon házi múzeumában eltűnik a gép, lesz egy hivatalos jelenése áprilisban a Handbuilt Motorcycle Show-n, amelyet Austinban tartanak azon a hétvégén, amikor a MotorGP versenysorozat is ott állomásozik.

Noha kezdettől fogva kiállítási tárgynak szánják ezt a gépet, az teljesen működőképes, elméletileg 240 km/h-s sebességet meghaladó tempóra készítették fel – ahogy az eredeti 1928-as gépen, az újon sincs első fék, és a meglehetősen karcsú abroncsok miatt is ez a tény várhatóan megmarad elméleti lehetőségnek. Az eredeti versenygépről készített fényképekből először is CAD-tervet készítettek, megnyújtották a tengelytávolságot és lejjebb engedték a blokkot a nagy sebességű stabilitás miatt.

Nem csőből, hanem egyedi, acéllemezekből kézzel összeállított váz adja a gerincét a gépnek, a BMW R100/7-esből származó az 1 literes boxert teljesen felújítottak beépítés előtt. A futómű-geometriát nagy tempójú, egyenes haladásra lőtték be, állítható lengéscsillapítók nyújtanak lehetőséget némi beavatkozásra.

A kifejezetten kiállításra készülő Revival/Henne BMW Landspeeder már készen, most épp a második példányon dolgoznak, amellyel tényleg sebességi rekordot próbálnak dönteni. Erről a gépről jelenleg csak annyit árultak el, hogy ugyanazt a vázat, ugyanazt a futóművel kapja majd, mint az itt látható példány, de lesz egy jelentős eltérés: kompresszort kap majd az 1 literes boxer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Ez már nem motorkerékpár-építés, ez képzőművészet

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/13-as számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt: Renault Megane GT, Peugeot 308 GT SW, Mercedes-Benz C 250 Coupé, Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost aut., Suzuki GSX-S1000
  • Extra: Can-Am Spyder világtalálkozó, Űrbázis a BMW tiszteletére
  • Vezettük: BMW M2, Seat Ateca, Volkswagen Amarok V6 TDI
  • Tanácsadó: Fényezés javítása, festékvastagság mérése
  • Használt: BMW C1 (2000-2002)
Autómotor Piactér