Nem idegen a BMW-motorkerékpároktól az art deco stílus, maga a gyár is épített már ilyen gépet 1934-ben, az R7-es azonban megmaradt tanulmánynak. Hivatalosan ugyan a pár évvel korábban, 1928-ban Ernst Henne versenyző számára épített Landspeeder versenygép adta az ihletet a Revival Cycles cég legújabb építéséhez, de azért az R7-esből is került bele egy jó adag – szerencsére.

A texasi Austin városában működő cég egy, jelenleg magát még megnevezni nem kívánó megrendelőnek készítette el a Revival/Henne BMW Landspeeder-t, az egész projektről annyit tudunk jelen pillanatban, hogy az ügyfél egyszerre öt motorépítő-vállalkozástól rendelt új gépet, és egyedüli megkötésnek csak egy költségvetés-felső határt szabott. Épp egy, 20 darab motorkerékpárra méretezett egyedi tárlatot állít össze, és a gyűjteményéből hiányzó gépeket egyszerre pótolja.

Mielőtt azonban egy dúsgazdag gyűjtő garázsában, pardon házi múzeumában eltűnik a gép, lesz egy hivatalos jelenése áprilisban a Handbuilt Motorcycle Show-n, amelyet Austinban tartanak azon a hétvégén, amikor a MotorGP versenysorozat is ott állomásozik.

Noha kezdettől fogva kiállítási tárgynak szánják ezt a gépet, az teljesen működőképes, elméletileg 240 km/h-s sebességet meghaladó tempóra készítették fel – ahogy az eredeti 1928-as gépen, az újon sincs első fék, és a meglehetősen karcsú abroncsok miatt is ez a tény várhatóan megmarad elméleti lehetőségnek. Az eredeti versenygépről készített fényképekből először is CAD-tervet készítettek, megnyújtották a tengelytávolságot és lejjebb engedték a blokkot a nagy sebességű stabilitás miatt.

Nem csőből, hanem egyedi, acéllemezekből kézzel összeállított váz adja a gerincét a gépnek, a BMW R100/7-esből származó az 1 literes boxert teljesen felújítottak beépítés előtt. A futómű-geometriát nagy tempójú, egyenes haladásra lőtték be, állítható lengéscsillapítók nyújtanak lehetőséget némi beavatkozásra.

A kifejezetten kiállításra készülő Revival/Henne BMW Landspeeder már készen, most épp a második példányon dolgoznak, amellyel tényleg sebességi rekordot próbálnak dönteni. Erről a gépről jelenleg csak annyit árultak el, hogy ugyanazt a vázat, ugyanazt a futóművel kapja majd, mint az itt látható példány, de lesz egy jelentős eltérés: kompresszort kap majd az 1 literes boxer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!