Csak a legszükségesebb információkat mutatja a műszeregység. Fotó: Stefler Balázs

Nem is olyan régen a négy, nagy japán motorkerékpár-gyártó még ádáz csatát vívott a vevőkért a cruiser szegmensben, most pedig ott tartunk, hogy a Yamaha és a Suzuki egyáltalán nem kínál már cirkálót az európai piacokon, a Kawasaki és a Honda palettáján pedig csupán egy-egy ilyen modell árválkodik.

Akár egy egyedi custom gépnek is hihetnénk a Rebelt, pedig így gördül le a gyártósorról

Az idénre megújult Rebel azonban nem a japán, sokkal inkább az amerikai motoros kultúrából merítkezik, a sárvédő íve és a ballonos gumik miatt egyértelműen bobberes beütésű. De ami miatt igazán érdekes, hogy annyira kompakt és könnyen kezelhető, hogy kezdők és újrakezdők ideális gépe lehet, már csak azért is, mert A2-es jogosítvánnyal vezethető. A bobber műfaj szerelmeseinek nyilván szentségtörés, hogy egy viszonylag kis lökettérfogatú, sorkettes blokk hajtja a Rebelt, de ettől még a látványosságot hiba lenne vitatni, például az új, LED-es fényszóró olyan, mintha egy kis manufaktúra terméke lenne!

Igényes a steppelt ülés, az utasé viszont csak jelképes méretű

Ahogy ráülünk a gépre, rögtön feltűnik, hogy nagyon keskeny a tank, illetve hogy a 471 cm3-es blokk mennyire halk. A CB500-as sorozatból átemelt erőforrás finoman veszi a gázt és igencsak takarékos (4,2 l/100 km-es tesztátlag), de egy karakteres külsejű motorba karakteres erőforrás illik, az átdolgozott kipufogóval pedig eléggé szégyenlős a gép hangja – a dinamika legfeljebb átlagos. Ugyanakkor meg kell hagyni, hogy a Rebel kis erővel dönthető, sőt, a váltó és a kuplung (immáron anti-hopping) működéséhez szükséges erő annyira szerény, hogy akár hölgyek is elboldogulnak vele. De páros motorozáshoz eléggé elszántnak kell lenni, a hátsó ülés inkább csak jelképes, és a szélvédelem sem kedvez a hosszabb utazásoknak. Egyébként az új üléssel javult a komfort, és azért is dicséret illeti a Hondát, hogy a lábtartóval és a kormánnyal nem estek túlzásba: a műfajnak megfelelően magasan vannak a trepnik és a kormányvégek is, de nem annyira, hogy vitorlának érezzük magunkat a motor nyergében. Ha már szóba kerültek a műfaji sajátosságok, a futómű a legtöbb bobberhez hasonlóan itt is feszes, a keresztbordákkal nehezen birkóznak meg a gátlók.

Visszafogott a sorkettes hangja, és nem is túl combos, cserében a fogyasztása egészen baráti

Ugyanakkor a Rebel stílusos és kétséget kizáróan kedvező fenntartási költségű gép, 2 249 000 Ft-os árával nyilván el tud majd csábítani olyan vevőket is, akik alapból nem a cruiserek között keresgélnek új motorkerékpárt. A japán szaklapok pedig már tényként kezelik, hogy az Africa Twin 1100-as erőforrásával ellátott nagy Rebel érkezésére is számíthatunk, szóval kíváncsian várjuk a folytatást!

TETSZETT
• vajpuha váltó
• könnyű kezelhetőség
• alacsony fogyasztás
NEM TETSZETT
• visszafogott hang
• tompa első fék
• utaskomfort

ÖSSZEGZÉS
Nyugodt habitusú motorosoknak ajánlható a Rebel, akiknek nem a tempós haladás, hanem a békés cirkálás jelenti a vezetés élményét – a fék és a futómű sem támogatja a sportos vezetési stílust. A szerény tömeg miatt kisebb termetűeknek és kezdőknek is könnyű terelgetni.

Honda CMX500 Rebel
Lökettérfogat: 471 cm3
Hengerek/szelepek: S2/8
Max. teljesítmény: 34 kW (46 LE) 8500/perc
Max. forgatónyomaték: 43 Nm 6000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1490 mm
Ülésmagasság: 690 mm
Üzemanyagtank: 11,2 l
Gumi elöl/hátul: 130/90 R16/ 150/80 R16
Menetkész tömeg: 191 kg
Tesztfogyasztás: 4,2 l/100 km
Alapár: 2 249 000 Ft