Széles, 14 és fél literes tankkal rendelkezik az újdonság

Hogy a KTM-et hosszú évek óta Európa legnagyobb motorkerékpár-gyártójaként tarthatjuk számon, abban az is szerepet játszik, hogy a túraendurók iránti óriási keresletre mindig jó válaszokat adtak. De a kezdő motorosokat nehezen lehet megfogni 800 vagy 1300 cm3-es erőgépekkel, így aztán teljesen logikus lépés volt, hogy a 390 Duke csupasz motor blokkja köré építenek egy bébi Adventure modellt.

A 372 cm3-es, 44 lóerős, egyhengeres blokk ne tévesszen meg senkit, stílusát ugyanis a nagytesóktól kölcsönözte az újdonság. Kis túlzással úgy néz ki, mintha bármikor neki lehetne vele vágni egy sivatagi túrának, 855 mm-es ülésmagasságával pedig túl is tesz a 790 Adventure-ön. Már alapból olyan gumival érkezik (Continental TKC70), amellyel alkalmas közepes terep leküzdésére is, de a 19 colos első kerékméret, a 200 mm-es szabad hasmagasság, vagy a szériafelszereltségbe tartozó kézvédők is utalnak a felhasználási körre.

A bal oldali kormánykapcsolókról vezérelhetjük az ötcolos kijelzőt. A megbízhatóságra nagy gondot fordított a KTM, a dugattyú speciális bevonatot kapott

A KTM azokra is gondol, akik extrém körülmények között motoroznának, hiszen többek között haspáncél és a full-LED-es fényszórót teljes egészében védő „lámpamaszk” is rendelhető. A könnyű térhálós váz egyébként a 690 Rallyéval mutat rokonságot, de említhetjük a lecsavarozható hátsó segédvázat, vagy az aprólékosan megmunkált lengőkart is, és egyértelmű lesz, hogy nem a diszkont kisendurók palettája bővült egy taggal. Már csak azért sem, mert az 5 colos TFT-kijelzős műszerfalhoz Bluetooth-on keresztül csatlakoztathatjuk az okostelefonunkat, sőt, az sem mellékes, hogy a 390 Adventure kétirányú gyorsváltót is felvonultat – utóbbi még a 390 Duke-hoz sem rendelhető.

Az ülésmagasság alapból 855 mm, de az extralistáról alacsonyabb és magasabb verzió is választható

A műszaki színvonalat nehezen lehet kikezdeni, ebben a méretosztályban a dőlésérzékelős kipörgésgátló és a kanyar-ABS sem megszokott. A futómű nem meglepő módon a WP-től érkezik, a vaskos, 43 mm-es villa rugóútja 170 mm, és természetesen húzó- és nyomófokozati csillapítása is állítható. Az extralista számos tételt tartalmaz, az Akrapovic kipufogótól kezdve az oldalkofferszetten át a telefontartóig számos opció rendelhető.

Gyári oldalkofferszettet is kínál a KTM

A 390 Adventure vételára hazánkban 1 866 000 Ft, vagyis a szegmens közepére lőtték be, de aki hasonló méretű modellt keres a piacon, annak jó hír, hogy választási lehetőségekből nincs hiány. A Suzuki V-Strom 250-es akciósan 1 499 000, a Kawasaki Versys-X 300-as 1 890 000, a Honda CRF 250 Rally pedig 2 129 000 Ft-tól vihető haza.

KTM 390 Adventure
Lökettérfogat: 372 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Max. teljesítmény: 32 kW (43 LE) 9000/perc
Max. nyomaték: 37 Nm 7000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytávolság: 1430 mm
Ülésmagasság: 855 mm
Üzemanyagtank: 14,5 l
Gumi elöl/hátul: 100/90 R19/130/80 R17
Száraz tömeg: 158 kg
Alapár: 1 866 000 Ft

Három évig nem volt szalonja Budapesten, így fontos lépés a márka életében, hogy a 11. kerületben nyílt meg hazánk legnagyobb KTM és Husqvarna márkakereskedése. A KTM & Husqvarna Center bemutató- és tesztmotorok garmadájával várja az érdeklődőket, emellett természetesen a megfelelő szervizhátteret is kiépítették. Külön érdekessége, hogy a karbantartási munkákat kamerákon keresztül a tulajdonos akár az otthonából is figyelemmel követheti!