Ha valaki azt kérdezi, mi az a két trend, ami az elmúlt évtizedben felforgatta a motorospiacot, teljesen egyértelmű a válasz. A többcélú, on-off gépek hihetetlenül népszerűek lettek, illetve itt van a retrómotorok térnyerése. A japánoknál senki sem érzett rá jobban utóbbi műfajra, ezért is tűnhetett fel, hogy a Suzuki kínálatából mennyire hiányzik egy modern klasszikus. Mivel az SV650-esből már két múltidéző koncepció is közönségsikert aratott, teljesen kézenfekvő volt, hogy a V2-es naked bike-ból készítik el sorozatgyártásba kerülő retrós masinájukat.

A motor egyetlen stílusidegennek mondható része a műszeregység. Fotó: Hilbert Péter

A recept viszonylag egyszerű volt, hiszen csutkakormányt és hurkás ülést kapott az SV, mindezt pedig megfűszerezték fekete és ezüstszínű fényezéssel – szerintem a piros csíkkal együtt igazi telitalálat. Aki szereti a hagyományos, férfias motorokat, annak ez igazi telitalálat! Aztán ahogy felülünk a motorra, azonnal meghökkenti az embert a műszerfal. Szinte ugyanezt a digitális egységet kapja a GSXS750- es, de ami jól áll egy éles vonalakkal tarkított streetfighter modellnek, az itt stílusidegennek hat. A másik meglepetés viszont kellemes, hiszen a csutkakormány ellenére sem kényelmetlen a gép. Természetesen nem túrázásra, hanem rövidebb csapatásokra való az SV650X, egyrészt a szélvédelem egyenlő a nullával, másrészt a futóműhangolás miatt a jó minőségű utakon érzi magát elemében a motor. Bár a teleszkóp a bázismodellel ellentétben állítható, alapvetően meglehetősen feszes, cserében jól tartja a kijelölt ívet és kis súlyáthelyezésre is dönthető.

Többek között a hurkás ülésével is különbözik az SV650X a bázismodelltől

A V2-es blokk viszont útminőségtől függetlenül örömforrás. Nem fogunk hanyatt esni a nyers adatoktól, hiszen 650 cm3-es, 75 lóerős motorról van szó, viszont kellően nyomatékos, szeret pörögni, és sokkal nagyobb gépeket megszégyenítően szól! Ennek fényében a 2 299 000 Ft-os vételár több mint vonzó, főleg, hogy a „sima” SV-hez képest egy jobb motoroscsizma árát, mindössze 50 000 Ft-ot kell leszurkolni az X-változatért.

Jól látható a technika, a blokk fontos része a dizájnnak is

Tetszett
• formaterv
• motorkarakterisztika
• jellegzetes, V2-es hang
• ár-érték arány

Nem tetszett
• fékhatás
• sprőd futómű

Összegzés
Az SV650X a tipikus példa arra, hogy nem kell bődületes teljesítmény vagy csúcstechnika ahhoz, hogy egy motor élvezetes és egyben szerethető legyen. Ár-érték aránya miatt kisebb hibái felett könnyű szemet hunyni.

Suzuki SV650X
Lökettérfogat: 645 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: 56 kW (75 LE) 8500/perc
Max. nyomaték: 64 Nm 8100/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2140/730/1090 mm
Tengelytáv: 1445 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Üzemanyagtank: 14,5l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/160/60 R17
Menetkész tömeg: 198 kg
Tesztfogyasztás: 5,0 l/100 km
Alapár: 2 299 000 Ft