A tesztünkben szereplő modell neve ne tévesszen meg senkit, ez a motor a Bandit idomos, kifejezetten túrázásra készített, „hosszútávfutó” változata. A „GSX1250FA” helyett adhattak volna neki valami egyszerűbb vagy jobban csengő nevet is, mindenesetre ez aligha változtat azon, hogy ez egy nagyszerű motorkerékpár.

Elsősorban azért, mert sokat ad a pénzünkért. Ha valaki ismeri az új motorok árait, akkor teljesen nyilvánvaló, hogy a 2 898 000 Ft-os ár manapság kifejezetten vonzó ajánlat, főleg az 1255 cm3-es, négyhengeres erőforrás függvényében, hiszen a 600-as csupasz motorok is bőven 2 millió felett „kezdődnek”.

Nem vitás, kényelemből jelest érdemel

A GSX1250FA viszont nem az a jármű, amivel nagyot „villant” az ember a motorostalálkozókon, ez a modell inkább a kiegyensúlyozottságról szól. A külső nem hozza izgalomba az embert, de az tény, hogy nehezen lehetne belekötni, mert egyszerűen úgy jó, ahogyan van. Csak éppen hiányzik belőle az a plusz, ami miatt megfordulnának utána. Persze, ez igazából teljesen másodlagos, ugyanis ha a nyeregbe pattanunk, elképesztően kényelmes üléspozíció, egészen kiváló szélvédelem és egy bársonyos soros négyhengeres erőforrás fogad. Hosszú túrákra nehéz elképzelni jobb motort a GSX1250FA-nál, s bár nincs benne kipörgésgátló, állítható motorkarakterisztika és egyéb technikai „hókuszpókusz”, remekül motorozható gépről van szó.

Autópályán is elemében érzi magát a nagy Suzuki

Elsősorban a kormány-lábtartóülés „háromszög” felel azért, hogy hosszú távon se gémberedjünk el, másrészt az ülés párnázása és szélessége okán sem akarunk gyakran leszállni a gépről. A komfortérzetünket nagyban befolyásolja az idomos Banditénál keskenyebb és magasabb szélvédő, mely zseniálisan tereli el a szelet a vezetőről, 190 centiméteres magasságú pilótának nagy sebességnél sem cibálja a sisakját a szél. Ennek is köszönhető, hogy a megengedett autópálya-tempónál egészen pihentető az utazás. Emellett az utasnak is kivételesen jó dolga van. Nem valami vasalódeszkára hasonlító ülésre kell gondolni, rendes, teljes értékű helyről van szó, hátul kapaszkodóval és ideális magasságban elhelyezett lábtartókkal. Sőt, a túraalkalmasságot fokozandó, a gyári extralistáról hátsó és oldalkoffereket is rendelhetünk (egyetlen hátrányuk, hogy külön kulcsokkal nyithatjuk őket), melyekbe két személy holmija is elfér.

Váltóvillám került a műszerfalra Váltóvillám került a műszerfalra

A műszerfal egyébként nemcsak informatív, hanem fényviszonyoktól függetlenül bármikor könnyedén leolvasható. Emellett a Suzuki nem spórolta el a sebességfokozat kijelzőjét sem. A nagy fordulatszámmérőre egyébként nem kell túlságosan gyakran pillantanunk, a soros négyhengeres, 1255 cm3-es egység – amely megtalálható a Banditban is, de itt két hűtőventilátora van – szinte mindent megold nyomatékból. Gyakorlatilag hármas fokozatban is el lehet vele indulni, a hatodikat pedig 40 km/órától elbírja rángatás nélkül. Az már más kérdés, hogy ekkora lökettérfogatból 97 lóerőt nem nagy művészet kihozni, de ebben az esetben a lényeg, hogy nem kell forgatnunk az egységet a tempós haladáshoz, 3750-es fordulaton már rendelkezésre áll a maximális nyomaték. Ami viszont meglepő, hogy a leszabályozás előtt kicsit megtorpan, így az az érzése a vezetőnek, mintha csak pörögne a motor, de már nem erősödik.

Az állítható mini plexi hatásosan töri meg a menetszelet Az állítható mini plexi hatásosan töri meg a menetszelet

Ami a GSX1250FA kanyarodási képességeit illeti, rossz minőségű úton nem tartozik az igazi kezes bárányok közé, a futómű hajlamos a behintázásra, ugyanakkor sima felületen egyből feltűnik, hogy a 257 kg-os tömeg ellenére milyen csekély súlypontáthelyezésre is „válaszol. A fékektől igazság szerint nem voltunk különösebben elájulva, mert bár ABS-szel szerelték fel, nagyon pulzál és a hátsó kereket könnyen állóra lehet fékezni. Ez tehát nem egy észrevétlenül működő blokkolásgátló.

A kofferek rögzítése ennél egyszerűbb nem is lehetne A kofferek rögzítése ennél egyszerűbb nem is lehetne

A GSX1250FA-val kapcsolatban mégis egyértelműen pozitív az egyenleg, hiszen sokat ad a pénzünkért és két személlyel való túrázásra kiválóan alkalmas. Ha egy kicsivel egyedibb lenne a külseje, valamint a fék és a futómű kicsivel erősebb produkciót nyújtana, akkor kategóriája bármelyik tagjával felvehetné a versenyt.

Városi körülmények között sem esetlen a GSX1250FA, ugyanis kis erővel dönthető Városi körülmények között sem esetlen a GSX1250FA, ugyanis kis erővel dönthető

TETSZETT
kényelem
ár-érték arány
szélvédelem

NEM TETSZETT
átlagos külső
fék adagolhatósága

ÖSSZEGZÉS
Mint a legtöbb Suzuki, a GSX1250FA sem a szívünkre, hanem az eszünkre van nagy hatással. Ez a modell egy feltűnéstől és szélsőségektől mentes motor, korrekt áron, magas használati értékkel.

Suzuki GSX1250FA
Lökettérfogat: 1255 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 71 kW (97 LE) 7500/min
Max. nyomaték: 108 Nm 3750/min
Sebességváltó: hatfokozatú
Hossz./szél./mag.: 2130/790/1235 mm
Tengelytáv: 1485 mm
Villaszög/utánfutás: 24,7 fok/104 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Üzemanyagtank: 19 l
Fék elöl/hátul: 2 x 310/240 mm tárcsa
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17 / 180/55 R17
Menetkész tömeg: 257 kg
Tesztfogyasztás: 6,4 l/100 km
Alapár: 2 898 000 Ft