Míg Ázsiában és egyes nyugat-európai országokban hemzsegnek a 125 cm3-es “kismotorok”, hazánkban valahogy méltatlanul mellőzött helyzetbe kerültek e kategória képviselői. Pedig a biztonságos közlekedéshez fontos lenne, hogy mielőtt valaki egy nagyobb térfogatú gépre ül, egy ilyen motor nyergében is próbálja ki magát, s szerezzen megfelelő rutint. Tehát kezdő motorosoknak, vagy kissé „berozsdásodott” újrakezdőknek aligha találnánk megfelelőbbet a nyolcadliteres kétkerekűeknél.

De vannak olyanok is, akik egyszerűen csak úgy gondolkodnak, hogy egy városi közlekedésre alkalmas motort keresnek, amivel takarékosan és praktikusan meg lehet tenni a munkahely és az otthon közötti utat. Erre az igényre tökéletesen megfelel az új CBF 125-ös, amivel nagy esélye van rá a gyártónak, hogy egy eddig hiányolt, széles réteg számára is vonzó 125-ös géppel legyen jelen a piacon.

Divatos fazon, maratoni hatótáv

Ízlésbeli dolgokról ugyan felesleges vitázni, de már októberben, a kölni Intermot Szakkiállításon tartott bemutatón is egyöntetűen megállapítottuk, hogy az egyik, ha nem a legpofásabb 125-ös csupasz motorral van dolgunk. Az oldalra elvezetett vaskos kipufogó komoly masinát farag a kis 125-ösből, s a fiatalos színek is hozzájárulnak a jó megjelenéshez. A vásárlók három szín közül választhatnak, ezüstös, piros és fekete is rendelkezésre áll. A műszerfal már kevésbé mutatós, mint a külső alapján várnánk, hiszen csak a legszükségesebb információkat olvashatjuk le róla. De minek is a felesleges cicoma? A sebességmérő mellett még az üzemanyagszint mutatója került központi helyre.

A léghűtéses motor az elektronikus üzemanyag-befecskendezés ellenére sem mondható kiemelkedő teljesítményűnek, hiszen 11 lóerőt és 11,2 Nm-es nyomatékot a rendszerint a más márkáktól származó nyolcadliteres erőforrások is tudnak. A kétszelepes egység viszont teljesíti az Euro 3-as normát, s a gyártó szerint a közepes fordulatszám-tartományban igen virgoncan teszi dolgát. A csöpp erőforráshoz igen nagy, 13 literes üzemanyagtank tartozik, így a hatótáv akár 450 kilométert is elérhet.

Ötfokozatú váltó, tárcsafék – mint a nagyokon

A CBF 125-ös egyik legfőbb ütőkártyája, hogy felépítését tekintve ugyanolyan, mint bármelyik más nagymotor. Az ötfokozatú sebességváltó segítségével jól be lehet osztani a blokk erejét, s ugye a robogókkal ellentétben itt megvan a váltás „íze”. A másik nagy előny, hogy nem összezárt lábakkal ülünk rajta, így a kanyarodási tulajdonságok is sokkal jobbak. A 792 mm-es ülésmagasság miatt kisebb termetűeknek sem jelenthet gondot a manőverezés, sőt az ülés kialakításából adódóan két felnőtt is nyugodtan felpattanhat a CBF-re.

Az első felfüggesztésnél 30 mm-es belsőcső-átmérőjű teleszkópok mellett döntöttek, hátul pedig a lengővillára szerelt, háromfokozatú előfeszítéssel állítható rugóstagok végzik a csillapítást. A fék a kategóriától megszokott módon elöl kétdugattyús, tárcsás szerkezet, hátul pedig a jól bevált dobfék jut szerephez.
 
A pénz beszél

548 ezer forint szerepel a CBF 125-ös árcéduláján, az összegért cserében egy roppant kezes, olcsó fenntartású és a Hondától megszokott, megbízható motort kapunk. A meglehetősen csekély járulékos költségeken túl számoljunk csak nyugodtan utána, hogy száz kilométerenkénti 3,0 literes fogyasztással akár még a tömegközlekedésnél is olcsóbb alternatíva lehet! Ezenkívül ha számításba vesszük azt is, hogy a kis méretnek köszönhetően a közlekedési dugó ismeretlen fogalom a CBF 125-ös nyergében, rájövünk, hogy igazán megéri a pénzét. Végül itt van még valami nagyon fontos, nevezetesen az élmény, ami egy igazi motor nélkülözhetetlen velejárója.