Még eltart pár évig, amíg a BMW Motorrad kínálatában nagy méretű elektromos motorkerékpár megjelenik, de ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának komolyan a témával. Az itt látható képeken például egy kísérleti példány látható, amelyet jórészt meglévő alkatrészekből szereltek össze kifejezetten tapasztalatszerzési céllal. A kék térhálós csővázhoz az R 1200 R felfüggesztése csatlakozik, a karosszériaelemek az S 1000 R-ről származnak, az akkumulátor pedig az 5-ös sorozatú plug-in hibridből érkezik. A villanymotor teljesítménye 136 lóerő, de az azonnal nyomaték miatt fürgébb ez az öszvér, mint a 165 lóerős S 1000 R, a harmadik fokozat kapcsolásánál – 150 km/órás tempónál – előz csak vissza a benzines motorkerékpár. A 280 kg-os saját tömegből jelentős rész a hűtőrendszeré, amelyben két radiátor is található – nem haladás, hanem töltés közben van erre szükség, hogy a 21 kWh hasznos kapacitású akkumulátor képes legyen fogadni az 50 kW-os villámtöltést. A fél óra alatt elérhető 80%-os töltöttségi szinten 180 km az elérhető hatótávolság.