Városban vígan elvan az átlagmotoros egy 125 cm3-es robogóval, ugyanakkor ha valaki például az agglomerációból jár be, és nap mint nap gyorsforgalmi úton kénytelen közlekedni, akkor már legtöbbször kevés a nyolcadliteres ereje. Az alulmotorizáltság nyilvánvalóan nemcsak a komfortérzetünket befolyásolja, hanem biztonsági tényező is lehet. Egy olyan robogónál, mint a Suzuki Burgman, amelynek fotelszerű ülései vannak, és a kényelme „megengedi” a hosszabb utakat is, még inkább fontos az erőtartalék. Ezért lehet ideális választás a 200-as verzió, amely külsőleg teljesen megegyezik a 125-össel, csak éppen 12 lóerő helyett 18-at produkál. A plusz teljesítmény nagyon jól jön: egyrészt hideg motornál sem kell nyüstölni a gépet, másrészt a végsebesség a vezető súlyától függően elérheti a 130 km/órát, így nem okoz problémát, ha huzamosabb ideig gyorsforgalmi úton haladunk.

Igényes műszerfal, méretes rekeszek. Fotó: Molnár István Igényes műszerfal, méretes rekeszek. Fotó: Molnár István

Nyilván a 18 lóerőtől nem lesz egy rakéta a 200-as Burgman, de városban kifejezetten dinamikus, és két személlyel sem akar „meghalni”, miközben fogyasztása könnyedén 4,0 liter alatt tartható. Ha már a takarékoskodásról van szó, a modellváltás jó alkalom lett volna a start-stop rendszer bevezetésére (mint számos Hondában), ehelyett egy Ecolámpánk van, amely finom gázkezelésre sarkallja a vezetőt. Egyébként a jellegzetes egyhengeres lüktetés 5000-es fordulat környékén teljesen kisimul, s mint valami villanymotor, mindenféle rezgés nélkül dolgozik az erőforrás a modellben.

41 liternyi hely lapul az ülés alatt 41 liternyi hely lapul az ülés alatt

A Burgman manőverezhetősége remek, a legkisebb súlyáthelyezésre is válaszol, és robogó létére egészen mélyre dönthető, amiben jó partner az enyhén feszes futómű. Nincs farnehézség és egyéb nehezítő tényező, az egyetlen, amit meg kell szokni a vezetőnek, hogy az első féket marokkal kell húzni, a kétujjas fékezéseket itt el kell felejteni (a blokkolásgátló alapáron jár a 200-ashoz). Az sem mellékes, hogy a ráncfelvarrás előtti 200-as Burgmannak kombinált fékrendszere volt, ám az új típus esetében már nem emellé tették le a garast. A frissítés természetesen ennyiben nem merült ki: egyrészt naprakészebbé vált a külső és ezáltal komolyabb motor hatását kelti a Burgman, másrészt nagyobb a szélvédő, ami azt jelenti, hogy országúti tempóig szinte teljesen „elzárja” tőlünk a menetszelet. A legfontosabb talán mégis az, hogy nagyon kényelmes az ülés, illetve hogy a 735 mm-es ülésmagasság miatt a kisebb termetűeknek is leér a lábuk, sőt elkeskenyítették a padlót, hogy ne kelljen nagyterpeszben állni, ha piros lámpához érünk. A hatalmas, hosszú ülés alatt 41 liternyi tárolóhelyet találunk, amely elég arra, hogy két zárt sisakot is elnyeljen. Ha ez nem lenne elég, van még két rekeszünk az első idomban, ráadásul az egyik zárható és 12 V-os aljzattal rendelkezik, vagyis menet közben tudjuk tölteni a telefonunkat. A praktikumba tehát aligha lehet belekötni, az viszont látszik néhány részletmegoldáson, hogy a gyártási költségek kordában tartása fontos volt.

Az utasnak sincs rossz dolga a Burgmanen Az utasnak sincs rossz dolga a Burgmanen

A 200-as Burgman 1 548 000 forinttól vihető haza, ami a 125-össel párba állítva azért nagyon versenyképes, mert a blokkolásgátlós nyolcadliteresnél csak 100 ezer forinttal drágább. De ha kitekintünk „házon kívülre”, akkor sincs szégyenkeznivalója a modellnek, noha az összehasonlítás nehézkes, hiszen a vetélytársak a 150-es és 250-es kategóriákban képviseltetik magukat.

Tetszett
• komfortos üléspozíció
• hatásos szélvédelem
• praktikum

Nem tetszett
• első fék
• rugózhatna finomabban

Összegzés
Jól átgondolt, praktikus és kényelmes motor a Burgman 200-as, amely ár-érték arányát tekintve az egyik legvonzóbb a Burgman-palettán belül. Az első fékkel azonban meg kell barátkozni, a korábbi modellé meggyőzőbb volt.

Suzuki Burgman 200
Lökettérfogat: 200 cm3
Hengerek/szelepek: 1/4
Maximális teljesítmény: 13 kW (18 LE) 8000/perc
Maximális nyomaték: 17 Nm 6000/perc

Sebességváltó: fokozatmentes automata
Hossz./szél./mag.: 2055/740/1355 mm
Tengelytáv: 1465 mm
Ülésmagasság: 735 mm
Üzemanyagtank: 10,5 l
Gumi elöl/hátul: 110/90 R13/130/70 R12
Száraz tömeg: 149 kg
Tesztfogyasztás: 3,5 l/100 km
Alapár: 1 548 000 Ft

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!