A motor dőlésszögét is mutatja a színes műszeregység

Rohan az idő, hiszen idestova 11 éve annak, hogy az Aprilia bemutatta az első RSV4-est, mely forradalmi gépnek számított a maga idejében. Egyetlen superbike sem kínált akkoriban annyi elektronikai segédet, mint amit a noalei modell felvonultatott, és akkor még nem beszéltünk a V4-es blokkról, vagy a versenymotorokat megszégyenítő kompakt felépítésről. A mai napig az RSV4-es az egyetlen utcai superbike, amelyben az erőforrás pozícióját állíthatjuk a vázban! A futómű terén azonban konzervatívak voltak, a Ducati és a BMW már rég elektromosan állítható rugózó elemeket kínált, amikor az Aprilia még mindig kitartott a klasszikus teleszkóp mellett. Az ok az volt, hogy majd akkor alkalmaznak ilyen rendszert, ha körönként legalább fél másodperc lesz az előnye! Két év fejlesztőmunka eredményeként azonban eljutottak oda, hogy az elektromossal gyorsabban lehet menni, így a legújabb kiadásnál már bevetik az Öhlins félaktív villáját, hivatalos nevén a Smart EC 2.0 System by Öhlinst.

A bal oldali kormányvégről lehet állítani az egykerekezésgátló beavatkozási szintjét

Az imolai és mugellói pályán edzett futómű manuális módba is állítható, ekkor a rendszer nem reagál magától a változó körülményekhez és úgy viselkedik, mint egy hagyományos villa. Érdekesség, hogy a teleszkóp kommunikál a kormány-lengéscsillapítóval, ami még precízebbé teszi az RSV4-est. A kezelhetőséget nemcsak ez, hanem a tökéletesített elektronikai csomag (egykerekezés-gátló, kanyar-ABS, gyorsváltó), illetve a teljesen új idomzat is segíti. A MotoGP versenygép RS-GP-nél szerzett tapasztalatokat felhasználva alkották meg a szárnyas idomzatot, amely az Aprilia szerint jelentősen csökkenti az egykerekezési hajlamot, nagy sebességnél stabilabb egyenesfutást tesz lehetővé, és féktávokon is kiszámíthatóbbá teszi a modellt. Ezek után nem meglepő, hogy a 2020-as fényezés is az RS-GP-t idézi.

A vezetékek miatt jól kivehető, hogy a központi rugóstag (Öhlins TTX) is elektromosan állítható

A nyers motorerőre sem lehet panasz, az 1077 cm3-es, szűk hengerszögű V4-es a módosított szelepnyitási időzítéssel immáron 217 lóerőt présel ki magából, a maximális fordulatszám pedig 13 600 percenként! Ezzel a teljes fordulatszám-tartományban mintegy 10%-kal nőtt a nyomaték, amelynek csúcsértéke 122 Nm. A 199 kg-os feltankolt tömeg sem semmi, a minden részletre kiterjedő fogyókúra keretében „titániumkupakos” Akrapovic kipufogót, kovácsolt felniket, lítiumion akkumulátort és részben karbon idomzatot vetettek be. Az RSV4 Factory 1100-as mellett piacon marad a „mezei”, 1000-es RSV4-es is, mely a 16 lóerővel szerényebb csúcsteljesítmény és a hagyományos, Sachs futómű ellenére szintén a pengeéles utcai superbike-ok táborát gyarapítja. Mindkét verzióhoz rendelkezésre állnak olyan gyári megoldások, amelyekkel azonnal versenykész lesz az RSV4-es, többek között fordított váltó, kormánysúlyok, illetve alumínium fék- és kuplungkarok is elérhetők.

Az Akrapovic kétféle kipufogót gyárt az RSV4-eshez. Az utcai variáns (képünkön) mellett versenypályára való rendszer is elérhető

Aprilia RSV4 Factory 1100
Lökettérfogat: 1077 cm3
Hengerek/szelepek: V4/16
Max. teljesítmény: 159,6 kW (217 LE) 13 200/perc
Max. nyomaték: 122 Nm 11 000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytávolság: 1439 mm
Ülésmagasság: 851 mm
Üzemanyagtank: 18,5 l
Gumi elöl/hátul: 120/70 R17/130/80 R17
Feltankolt tömeg: 199 kg
Alapár: 26 050 euró