Fotó: Balogh Bence

A márka jó sok változást megélt már 116 éves fennállása óta, azonban az elektromos LiveWire, a túraendurók szegmensébe érkező PanAmerica, vagy a fejlesztés alatt álló, 500 cm3-esnél kisebb motor is mutatja, új szelek fújnak Milwauekeeban. És eközben az is nyilvánvaló, hogy egy-egy modellfrissítésnél is más megközelítést alkalmaznak, mint eddig. Itt van ugyanis a Fat Boy, amely idestova 30 éve a gyártó egyik bástyája, most viszont mégis alaposan átszabták. Nem kis felelősség nehezedett a dizájnerekre, hiszen az ős-Fat Boy egyik tervezője William A. Davidson cégalapító unokája, Willie G. Davidson volt – a jó öreg Willie öröksége a mai napig tapintható a márkánál.

Ennél nem is lehetne egyszerűbb! A digitális rész jelzi az aktuális fokozatot

No, de nézzük az újdonságot! Bár az arányai továbbra is mackósak, a modern, LED-es lámpa és a fényszóróház miatt egészen más a kisugárzása, mint a klasszikus elődöknek. Igazából azokhoz a japán, neo retró gépekhez tudnám hasonlítani, amelyeknél a hagyománytisztelet és a modern jegyek jól megférnek egymás mellett. Érdemes kicsit elidőzni a szatén krómfelületeken, vagy az öntött alufelniken is, ha pedig megnézzük a hátsó fertályt, az is nyilvánvaló lesz, hogy a Fat Boy már nem egy sima cirkáló. Inkább egy powercrusier, a 240 mm-es hátsó abroncs legalábbis egyértelműen erre utal. Ezzel a gumiszélességgel nem éppen kezesbárányként viselkedik a kanyarokban, nagy erőszükséglet kell hozzá, hogy ívre tegyük, és persze azt is meg kell szokni, hogy a 317 kg-ot kissé tompán lassítja az elöl egytárcsás fék.

A vezető ülése egészen kényelmes, de az utasé csak jelképes méretű

Mondhatnánk, hogy felesleges lenne egy kéttárcsás rendszer, de nem így van: az 1753 cm3-es V2-essel (Milwuakee-Eight 107) nagyot tol a Fat Boy, és gyorsan eléri a megengedett legnagyobb sebességet. A jellegzetesen pulzáló blokk 2000-es fordulat felett olyan könnyedén gyorsítja a nagy Harleyt, mintha egy egészen kis tömegű motor volna, aki meg kevesellné a lökettérfogatot, az 1868 cm3-es erőforrást is választhat. Egyébként érdekes, hogy ha már a súly és a széles gumi nem támogatja a kanyarvadászatot, a futómű ebben pont ideális partner lenne, cirkálóhoz képest igencsak feszesek a Fat Boy rugózó elemei. A formai átalakulás ellenére a mély üléspozíció és a nulla szélvédelem megmaradt, szóval ezt a két jellegzetességet sem hagyták veszni. Ahogyan az öntudatos árképzés is a régi, a modell hazai alapára 17 900 euró.

Mindene vaskos: a teleszkópok, a tank és a 240 mm széles gumi miatt is rászolgál nevére a Fat Boy

Harley-Davidson Fat Boy
Lökettérfogat: 1752 cm3
Hengerek/szelepek: V2/8
Max. teljesítmény: n.a.
Max. nyomaték: 145 Nm 3000/perc
Sebességváltó: hatfokozatú
Tengelytáv: 1665 mm
Ülésmagasság: 675 mm
Üzemanyagtank: 18,9 l
Gumi elöl/hátul: 160/60 R18 / 240/40 R18
Menetkész tömeg: 317 kg
Alapár: 17 900 euró