Először 2005-ben készített HP, azaz High Performance modellt a BMW Motorrad, a HP2 Enduro, HP2 Megamotor és HP2 Sport után most először hergeltek fel egy 4 hengerest, a HP4 alapját a BMW S 1000 RR adja.

A HP4 utcai motorkerékpár, de elsődleges célja, hogy a versenygépek homologizációjához szolgáltasson alapot. Az utasülés fölé helyezett műanyag burkolattal egyszemélyes versenygépnek néz ki a HP4, az utas lábtartójáért már felárat kérnek. Megtartották a blokkolásgátlót és a kipörgésgátlót (ennek több fokozata van, slick abroncshoz is tud alkalmazkodni), és a világon első, sorozatgyártású motorkerékpárként ez kap dinamikus lengéscsillapító vezérlést, és rajtautomatika segít az elindulásban.

A gép tömegét titánium kipufogó, kovácsolt alumínium felnik és könnyebb akkumulátor csökkentik az S 1000 RR-hez képest. Annak négyhengeres motorját egy kicsit áthangolták, hogy jobbak legyenek a gázreakciók, és minden üzemmódban tudja a 193 lóerőt – „Eső”-ben a 2500-800 közötti fordulatszám-tartományban nem harap annyira az erőforrás. Aki még ennél is többre vágyik, az választhat Competition Csomagot is, amelynél többek között karbon kiegészítőket kap a BMW HP4.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások