A legbrutálabb 4 hengeres BMW

2012. augusztus 2. (csütörtök)

A BMW Motorrad még az idén megkezdi a HP4 forgalmazását, amely a legkönnyebb-legerősebb négyhengeresük.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Először 2005-ben készített HP, azaz High Performance modellt a BMW Motorrad, a HP2 Enduro, HP2 Megamotor és HP2 Sport után most először hergeltek fel egy 4 hengerest, a HP4 alapját a BMW S 1000 RR adja.


A HP4 utcai motorkerékpár, de elsődleges célja, hogy a versenygépek homologizációjához szolgáltasson alapot. Az utasülés fölé helyezett műanyag burkolattal egyszemélyes versenygépnek néz ki a HP4, az utas lábtartójáért már felárat kérnek. Megtartották a blokkolásgátlót és a kipörgésgátlót (ennek több fokozata van, slick abroncshoz is tud alkalmazkodni), és a világon első, sorozatgyártású motorkerékpárként ez kap dinamikus lengéscsillapító vezérlést, és rajtautomatika segít az elindulásban.

A gép tömegét titánium kipufogó, kovácsolt alumínium felnik és könnyebb akkumulátor csökkentik az S 1000 RR-hez képest. Annak négyhengeres motorját egy kicsit áthangolták, hogy jobbak legyenek a gázreakciók, és minden üzemmódban tudja a 193 lóerőt – „Eső”-ben a 2500-800 közötti fordulatszám-tartományban nem harap annyira az erőforrás. Aki még ennél is többre vágyik, az választhat Competition Csomagot is, amelynél többek között karbon kiegészítőket kap a BMW HP4.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A legbrutálabb 4 hengeres BMW

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2015/14/15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Honda HR-V, Tesla Model S P85D, BMW X5 xDrive40e
  • Bemutató: Audi A4, Renault Talisman
  • Vezetéstámogató újdonságok
  • Teszt: Suzuki Vitara 1.6 DDis AllGrip, Yamaha MT-09
  • Haszonjármű-melléklet: Fiat Dobló Cargo 1.6 Multijet, Iveco Daily Hi-Matic, Volkswagen T6, EvoPro Modulo Electric, Renault Trucks alternatív hajtásrendszerek
  • Használt autó: Iveco Daily autószállító

Időjárás

Budapest

erősen felhős
24 °C
14 °C

Kiemelt témák - Autó-Motor.HU

Kémfotó | Frankfurt 2011 | F1 | Videó | Veterán | Youngtimer | Veterán Autó-Motor | Mikor mi jön?

Autómotor Piactér