Az új Kawa is ötvözi a szupersportmotorok dinamikáját és a luxuscirkálók autós kényelmét, illetve technikai megoldásait, az 1400GTR azonban valószínűleg túltesz a BMW-n is. Hivatalos adatokat ugyan még nem hozott nyilvánosságra a gyár, ám azt tudni lehet, hogy az 1400GTR blokkja a 2006-ban bemutatott 190 lóerős ZZR 1400-asból származik!

Hagyomány

A BMW és a Honda után a Kawasaki volt a harmadik gyártó, amely nagy lökettérfogatú, hosszú távú túrázásra is alkalmas monstrumokat kezdett gyártani. Az első túragépek a legendás hathengeres Z1300-asból fejlődtek ki. 1983-ban leleplezték a ZN1300 Voyagert, majd 1984-ben a ZG1300 Voyagert, amelyek elsősorban a Honda Gold Wing ellenfelei kívántak lenni. 1986-ban aztán megérkezett a soros négyhengeres blokkal ellátott ZG1200 Voyager XII, valamint a szintén soros négyhengeres erőforrással felszerelt 1000GTR. A Voyager egy két keréken gördülő fotel volt, míg az 1000GTR – Amerikában Concours néven ismerik – a sportosabb vezetők igényeit is kielégítette. Az 1300-as Voyagereket 1989-ig, az 1200-as Voyagert és az 1000GTR-t 2003-ig gyártotta a Kawasaki.

Tavaly aztán már tudni lehetett, hogy nem kell sokáig várni az új Kawa túramotorra. Amikor ugyanis a zöldek bemutatták történetük legerősebb motorját, a ZZR1400-ast, egyúttal azt is bejelentették, hogy az erőgépből a jövőben készítenek egy sport-túra gépet is. Ez az 1400GTR, amely ugyanúgy megörökölte a ZZR1400-as génjeit, mint a Voyager a Z1300-as tulajdonságait.

Transzkontinentális

A márka transzkontinentális szupersportmotorként határozza meg az 1400GTR-t. Ez az elnevezés pedig nagyon találó, hiszen az 1400GTR egy olyan szupersportmotor, amellyel hatalmas távokat is a legnagyobb kényelemben és biztonságban tudhatjuk magunk mögött. A Kawa három forrásból merített. A tervezésnél felhasználta a szupersportmotoroknál és a túramotoroknál szerzett tapasztalatait, s a mai kor igényei szerint számos, az autógyártásból ismert megoldást alkalmaztak a tervezésnél.

A ZZR1400-asból származó két vezérműtengelyes, négyszelepes, 1352 cm3-es blokk első számú újdonsága a változó szelepvezérlés. Erre egyrészt azért volt szükség, mert a ZZR1400-as 6000-es fordulatszám körül túl durván reagált a gázadásra, s e karakterisztika nem igazán illik egy túramotorhoz, másrészt a Kawasaki azt akarta, hogy az 1400GTR nyomaték- és teljesítményleadása a lehető leglineárisabb legyen, miáltal az újdonság az alsó és középső fordulatszám-tartományokban is optimális mutatókkal rendelkezet. Ez a tulajdonság a minél kevesebb sebességváltást is elősegíti. A túramotoros jelleget erősíti a kardántengely és az újdonságnak számító négykaros Tetralever hátsó felfüggesztési rendszer is. A kardántengely a túramotorok elengedhetetlen tartozéka, a lánccal szemben igénytelen: szinte nem súrlódik, nem kopik és nem nyúlik. A BMW korábbi megoldásaira is emlékeztető Tetralever rendszer a lehető leghatékonyabban segíti a minél jobb hajtást, valamint a vibrációmentes haladást.

Sportlélek

A módosított blokk, a kardántengely és az egyedi hátsó futómű ellenére az 1400GTR a sportosság tekintetében számos alkatrészt örökölt a ZZR1400-astól. A merev alumínium monocoque váz – a túramotorok szegmensében első ízben találkozhatunk ilyennel – a ZZR1400-astól származik, s merevsége mellett elsősorban arra szolgál, hogy minél keskenyebb legyen a motor, hiszen főtartója a blokk felett ível át. A sportosság jegyében tervezték az első futóművet és a fékrenszert is. Elöl fordított teleszkópvilla található, melynek szöge megegyezik a ZZR1400-ason alkalmazottéval. Elöl-hátul virágszirom alakú féktárcsákat helyeztek el, az első 310 milliméteres átmérőjű. A Nissin féknyergeket radiálisan rögzítették – e megoldás is világújdonság a túramotorok között.

Az 1400GTR-en az eddigieken kívül más abszolút újdonságok is vannak, melyek elsősorban az autós jelleget erősítik. A Kawasaki az újdonsághoz kifejlesztett egy intelligens gyújtásrendszert, az úgynevezett KI-PASS-t, ami leginkább az autóknál használt Smart Key rendszerhez hasonlatos, vagyis az 1400GTR-en immár nincs szükség hagyományos indítókulcsra. A fixen elhelyezett, két hatalmas oldaldobozzal felszerelt 1400GTR-en ezenkívül elektronikusan szabályozható a szélvédő plexi állása, szériatartozékként jár hozzá az ABS, sőt, gumiabroncsainak levegőnyomása is elektronikusan kontrollálható a műszerfalon.