Nemrég újult meg a Peugeot márkajelzése, jelezve, hogy az immár 14 márkát tömörítő Stellantis konszernen és a piacon is prémium irányba akarják elmozdítani a francia márkát. Most pedig itt van az első autó, amelyen már az új oroszlán virít, a 308-as kompakt harmadik generációja. Ez ugyan az elődhöz hasonlóan az EMP2-es alapot használja, de a nemrég bemutatott DS 4 kapcsán tudjuk, hogy milyen sokat változott ez a padlólemez.

A formatervezőknek nagyobb szabadságot adott az új első vázszerkezet, meredekebben áll a szélvédő, hosszabb lett a motorháztető. Tele van karaktervonallal a kocsi orra, amelyek összekötik a motorháztetőt és a lökhárítót, egybefolyik a hűtőrács és a fényszórók, hangsúlyos a nagy méretű LED-es menetfény. A középen lévő márkajelzés egyben a vezetőtámogató rendszerhez tartozó radar fedele is. Már alapáron is LED-es fényszórókat adnak, a GT és GT Pack felszereltségnél pedig Matrix LED-ek világítanak. Erősen kidomborított kerékjáratokat látunk oldalt, hátul pedig a látványos lámpák mellett az aerodinamika optimalizálására fordítottak nagy gondot, ami az alacsony légellenállás kulcsa. Meg a teljesen burkolt padló, az új felnik, külső tükör-házak, satöbbi.

Megváltoztak az arányok, 114 mm-rel hosszabb a karosszéria, miközben 20 mm-rel lett laposabb; a tengelytávolság 55 mm-rel bővült, azaz ennyivel lett tágasabb a hátul ülők lábtere; az ötajtós pár hónapos késéssel követő kombi az elődhöz hasonlóan az új generációnál is nyújtott tengelytávolságot kap, pontos értékek majd később lesznek erről. Alaphelyzetben 412 literes a csomagtér, ebből 28 liter a padló alatti fiókban található, támladöntés után 1323 literes a raktér – ezek a számok a franciák által favorizált „vízmérték”, és nem a literes kockákat behelyező VDA-mérés szerinti értékek. A plug-in modelleknél 361 literes a csomagtér.

Az i-Cockpit belsőnél új a kormánykerék, az alapváltozat kivételével digitális a műszeregység, a GT és GT Pack modellnél már 3D-s a megjelenítő. A 10 colos képátlójú központi érintőképernyőt könnyebben elérhetővé tették, Allure szinttől kezdve digitális a szellőzésvezérlés. Automatikus váltóval szerelt modelleknél billenőkapcsoló kerül a két első ülés közé, két darab USB C csatlakozót adnak, vezetéknélküli telefontöltő elérhető. Fejlődött a fejegység tudása, immár vezeték nélküli a telefoncsatlakoztatás, és egyszerre két készüléket tud Bluetooth kapcsolaton kezelni. A menüben csempék bevezetésével tették könnyebbé a manőverezést, és van egy állandóan jelen lévő „Főmenü” gomb is. Az i-Connect Advanced fejegységgel lesz teljes a felhasználói élmény, ennél az állandó internetkapcsolatnak köszönhetően a TomTom navigáció élő közlekedési információkat is megjelenít, a frissítéseket pedig automatikusan tölti le a rendszer. Világnyelveken hangvezérlésre is van lehetőség, az OK Peugeot megszólítást kell használni. A feláras hifi a Focal terméke, az összesen 10 hangszóró között mélynyomót is találunk, az erősítő 690 W teljesítményű.

Teljesen új üléseket terveztek a kompakt modellnek, az első ülések minden változatban megkapják a német AGR (Aktion für Gesunder Rücken) ajánlást, masszázsfunkció is elérhető. A hátsó ülésnél Allure felszereltségtől lét USB-C csatlakozó van, a lehajtható könyöklőben a két pohártartó mellett telefontárolót is találunk, az első ülések közötti konzol végén minden esetben szellőzőnyílásokat helyeznek el. Az új fejlesztésű légkondicionáló automatikus levegőminőség-érzékelővel rendelkezik, magától képes belső keringtetésre kapcsolni, GT szinttől jár a Clean Cabin rendszer, ami a szennyező anyagok és gázok kiszűrésével képes tisztítani az utastér levegőjét.

A motorkínálat kezdetben háromtagú lesz, az 1,2 literes turbós benzines két teljesítménnyel (110 vagy 130 LE) választható, az 1,5 literes dízel 130 lóerős – a 130 lóerős szinten elérhető a nyolcfokozatú automatikus váltó. A hálózatról tölthető hibrid hajtásnál az 1,6-os turbómotor 150 vagy 180 lóerős, a nyolcfokozatú automatikus váltóba behajtó villanymotor mindkét esetben 110 lóerős, a rendszerteljesítmény 180 vagy 225 lóerő. Az akkumulátor kapacitása 12,4 kWh, ami 59-60 km-es elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, a fedélzeti töltő 3,7 vagy 7,2 kW teljesítményű – utóbbinál a megfelelő fali töltővel 2 órán hamarabb lehet újratölteni az akkumulátort. A plug-in modelleknél az üzemanyagtartály 52 helyett csak 40 literes.

A jövőben a motorkínálat újenergiás részének a bővülésére számíthatunk, elérhető lesz majd a virtuális összkerékhajtású hálózatról tölthető hibrid hajtás is, idővel akár Peugeot Sport Engineered formában, és a piaci igényektől függően akár akkumulátoros-elektromos változatot is piacra dobnak majd, az EMP2-es padlólemez erre is alkalmas. Az ötajtós Peugeot 308 megjelenése szeptember végén-októberben várható a magyar kereskedésekben, a kombi decemberben követi jelen állás szerint.