Hiába vásárolta meg még 2009-ben a Suzuki húsz százalékos részvénycsomagját a Volkswagen, a közös munka nem akaródzott beindulni. Sőt, a legújabb állás szerint újból elölről kezdik a kapcsolatok kiépítését. Azonban a németeknek sietniük kell, a Suzuki épp azon gondolkozik, hogy szorosabbra fűzi a Fiat-tal meglévő kapcsolatát.

Az Automobilwoche szakmai újságnak azt nyilatkozta egy névtelenséget kérő Suzuki vezető, hogy: „A Fiattal való munka már évek óta és a felek kölcsönös bizalmával működik. Elképzelhető, hogy a kapcsolat elmélyítése mindkét fél érdekét szolgálná. A Volkswagennel való együttműködést azonban még mindig vizsgáljuk, de egyelőre eredménytelen a folyamat.”

A Suzukinál a Volkswagennel való kapcsolattartásért felelős menedzser, Harayama Yasuhito azt nyilatkozta: „Úgy gondoljuk, újból a nulláról kell kezdenünk az egészet, a tulajdonrészeket is beleértve. Ha szükséges, más partneri kapcsolatokat is kötünk.” A japánok azért orroltak meg a németekre, mert túl erőszakosnak találják azok tárgyalópartnereit, akik rögtön egy, a Volkswagen konszern alá rendelt márkaként kezelték őket. Annyiban hasonlít egymásra a két cég, hogy Suzuki Osamu és Ferdinand Piech is lényegében egyszemélyes irányítása alatt tartja az autógyárát. Tavaly a Volkswagen konszern 7 autómárkája 7,2 millió autót értékesített, a Suzuki egymagában 2,6 milliót.