A Volvo Adventure elnevezésű környezetvédelmi versenyt világszerte, így Magyarországon is évről-évre rendkívül komoly érdeklődés övezi, hiszen a tét nem kevés. Amellett ugyanis, hogy a legjobb csapatok elutazhatnak a göteborgi döntőre, valamint a dobogósokat 10 000, 6 000 illetve 4 000 dolláros jutalom várja, a legfontosabb díj, illetve eredmény a pályázók közvetlen életterének megszépülése, meggyógyítása.

A diákoknak nem kell bonyolult és lehetetlen feladatokat teljesíteniük. A Volvo Adventure célja nem az, hogy elijessze a gyerekeket a környezetvédelemtől, hanem éppen ellenkezőleg! A pályázat lényege, hogy a jelentkező diákok saját “szomszédságuk” legfontosabb környezetvédelmi problémáira próbáljanak hatékony megoldásokat találni. Hogy mennyire egyszerű és kézenfekvő ötletekkel lehet pályázni, azt, jól illusztrálhatja a 2011-es verseny győztes csapatának kezdeményezése. A kínai fiatalok felismerték, hogy országukban a legtöbben egyszer használatos, eldobható evőpálcikákat használnak, amelyekből a pár perces étkezés után máris haszontalan hulladék válik. A sanghaji diákok pályázatukban azt vizsgálták meg, milyen pozitív változásokkal járna, ha a többség újrahasznosítható pálcikákra váltana.

A Volvo Adventure pályázatra 13 év 16 év közötti fiatalokból álló, 2-5 fős csapatok jelentkezhetnek, munkájukat egy tanár is segítheti. Első lépésként a gyerekeknek regisztrálniuk kell a www.volvoadventure.org weboldalon, innen tölthetik le a pályázathoz szükséges információs anyagokat és dokumentumokat is. Ezután kezdődhet meg a dokumentációs munka, amelyre még bőven van idő, hiszen a végleges pályázatok beadási határideje 2012. január 31-e. A pályázatot angol nyelven kell benyújtani, annál is inkább, mivel a döntőbe jutott csapatok mind a hazai, mind a nemzetközi zsűri előtt angolul tartják majd meg előadásukat. A pályázati anyagokban mindenképpen szerepeljen a felismert probléma részletes leírása, valamint annak összefoglalása, hogy a pályázó csapat mióta és milyen módon foglalkozik a kérdéskörrel. Fontos meghatározni a pontos célt: mi is az a végeredmény, amellyel a csapat elégedetten zárná a munkálkodást, és ez hogyan változtatná meg a közvetlen környezet életét?

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!