Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy a Volkswagen elindított egy weboldalt Kínában kifejezetten azzal a céllal, hogy felmérje, mire vágynak az autóvásárlók. Az itt látható 4Fun névre keresztelt alkotás az eredménye a közvélemény-kutatásnak.

Több millió felhasználó regisztrált az oldalon, akik közül mintegy negyedmillióan aktívan részt is vettek a folyamatban, azaz javaslatokat adtak, válaszoltak a feltett kérdésekre. Az így kapott adatokat aztán a Tongji Egyetem segítségével dolgozták fel.

Eleve meglepetés volt, hogy a Kínában nem túl népszerű egyterűt választották meg alapformának az internetezők, akik nem csak tágas belsőre, de divatos megjelenésre, sportos viselkedésre is vágynak. Valamikor ekkor csatlakozott a projekthez a pekingi CAFA és Qinghua Egyetemek, amelyeknek az volt a feladata, hogy gyakorlatilag valósítsák meg az elképzeléseket.

Ennek eredménye a Sanghajban leleplezett Volkswagen 4Fun elnevezésű alkotás – nem életnagyságú járműről, hanem 1:2 arányban kicsinyített, nagyon részletes kidolgozású modellről van szó. Természetesen a Volkswagen szakemberei végigkísérték az egész folyamatot, de a munka nagy részét a kínai diákok-szakemberek végezték. Az autónak egyébként konnektorról vagy vezetékmentesen tölthető benzin-elektromos hibrid hajtást vizionálnak. No nem mintha esély lenne az autó gyakorlati (1:1 méretarányú) megvalósítására…

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!