Németországban kulturális jelenség lett az Opel Manta, amelyről két mozifilmet is forgattak és számtalan vicc tárgya lett a mantás, mára azonban kezd visszatérni a hagyományos veterán sportkupé szerepkörbe a típus. Michael Lohscheller, az Opel főnöke az Augsburger Allgemeinen nevű újságnak adott interjúban arról beszélt, hogy sok ötletük van arra, hogyan tölthetnék meg érzelmekkel a márkát, például a múltban sikeres dolgokat – és ezek közé tartozik a Manta – a jövőbe kell átemelni. Azonban nem feltétlenül sportkocsira kell most gondolni, hiszen a Ford Mustang és a Mach-E példája mutatja, hogy akár szabadidő-autón is elsüthető egy legendás elnevezés. Sokak szerint a profitrátát mindenek fölé helyező PSA-főnök Carlos Tavares lehet a buktatója a Manta nevű élményautó piacra dobásának, de nem szabad elfelejteni azt, hogy az Alpine márka feltámadása egyedül az akkor még a Renault konszern alkalmazásában lévő menedzsernek köszönhető.