A BMW elkészítette legújabb, „The Ultimate AI Masterpiece” névre keresztelt műalkotását, amely a művészet és a technológia egészen egyedülálló összeolvadása mentén tárja fel a mesterséges intelligenciában rejlő újító perspektívákat. A különleges munkát a bajor prémiumgyártó első ízben a Frieze New York művészeti kiállítás idei, május 5-9. között megrendezett virtuális felvonásán mutatta be a nagyközönségnek, a vállalatcsoport kultúra iránti elkötelezettségének félévszázados múltját ünnepelve.

A virtuális műalkotás megálmodásában közreműködött a Goodby, Silverstein & Partners kreatív technológiai szakembere, Nathan Shipley, valamint Gary Yeh, az ArtDrunk művészeti gyűjtője és alapítója. A készítők az Nvidia „StyleGAN” mesterségesintelligencia-szoftverével keresztezték a művészettörténet elmúlt 900 évének több mint 50 000 alkotását, valamint azt az 50, világhírű és feltörekvő kortárs művészek által jegyzett munkát, amelyekben a BMW az elmúlt fél évszázadban partnerként volt jelen. Miután feltérképezte az elmúlt évszázadok művészeti irányzatait, alkotásait és gondolkodási módjait, a mesterséges intelligencia merőben új perspektívákat hozott létre, összeolvasztva a klasszikus művészetek stílusjegyeit a kortárs művészek jellemzőivel. A végeredményeket a technológia a BMW aktuális csúcsmodelljére, a BMW 8-as Gran Coupé karosszériájára vetítette rá.

„A BMW immár 50 éve támogatja világszerte a művészeteket és a kultúrát megannyi különféle kezdeményezésen keresztül, amelyeknek köszönhetően ügyfeleivel is egyedi, belsőséges kapcsolatot ápol” – mondta Uwe Dreher, a BMW Észak-Amerika marketingigazgatója. „Ügyfeleinkkel 2021-ben is ilyen kapcsolatra törekszünk, új és kreatív stílusban szólítva meg őket a virtuális térben. Ehhez a több évszázados művészeti vonásokat és a legfejlettebb mesterséges intelligenciát hívtuk segítségül, hogy valami egészen újat és izgalmasat alkossunk” – tette hozzá.
A virtuális műalkotás elkészülését Nathan Shipley és Gary Yeh a világ két végén dokumentálta párhuzamosan – Shipley San Franciscóban, míg Yeh Szöulban –, a végeredmény hátterébe pedig egy közös, párbeszéd-alapú videóban engednek betekintést, sorra véve a BMW több évtizedre visszatekintő művészeti tevékenységeit is.

 

„A mesterséges intelligencia a kreatív önkifejezés új, feltörekvő formája. Fantasztikus, ahogyan a művészet és az algoritmus találkozik” – mondta Nathan Shipley. „A művészettörténeti klasszikusok és a modernkori újítások összeolvadásával, majd mindezek BMW 8-as Gran Coupé modellre történő leképezésével a BMW kultúra iránti elkötelezettsége előtt, illetve az autóipar, a művészet és a technológia iránymutató egyesítése előtt tisztelgünk” – tette hozzá.
„Napjaink szokatlanul elszigetelt valóságában igyekeztünk megragadni a technológiában rejlő lehetőségeket, összefogni a világ bármely pontján élő művészeket és valami igazán egyedit és digitálisan lebilincselőt adni a rajongóknak” – fogalmazott Gary Yeh. „Végtelenül izgalmas munka volt kitolni a művészetek határait és látni, hogy a technológia miként tudja befolyásolni a művészeti világot, mindezt a BMW kultúra iránti elkötelezettségének félévszázados történelmére építve” – tette hozzá.

Aktív vállalati jelenléte részeként a BMW világszerte elkötelezett a kultúra iránt és komolyan veszi társadalmi felelősségvállalását. A modern- és kortárs művészet, a klasszikus zene, a jazz és a hangzás, valamint az építészet és a formatervezés területein útnak indított több mint száz kezdeményezésével a bajor prémiummárka immár kereken 50 éve a nemzetközi kulturális élet meghatározó szereplője. Sok más partnerével együttműködve a BMW Group eközben megannyi értékes kezdeményezést is útnak indított, ilyen a BMW Guggenheim Laboratórium, a BMW Tate Live programsorozat, a BMW Open Work by Frieze, a BMW Welt Jazz Award, a BMW Art Guide by Independent Collectors, a BMW Art Journey művészeti utazás és a Berlinben, Münchenben, Moszkvában és Londonban is életre hívott „Opera for all” ingyenes művészeti est-sorozat.

2021. május 5-9. között a Frieze New York művészeti kiállítás immár a tizedik felvonását ünnepli, első ízben a manhattani The Shed művészeti központban. Az új helyszín apropóján a kiállítás több mint 60 New York-i művészeti galéria gyűjteményét szedte csokorba, a metropolisz kreatív szellemiségét éltetve. A Frieze Viewing Room különkiadása a kiállítással párhuzamosan tekinthető meg május 14-ig, a világ több mint 160 kiállítóját, nemzetközi galériáját és távolról bekapcsolódó közönségét egyesítve. Hivatalos autóipari partnerként a BMW exkluzív flottaszolgáltatással áll az esemény VIP vendégeinek rendelkezésére.