P300e PHEV jelölést kapja a Jaguar Land Rover konszern keresztmotoros szabadidő-autói számára kifejlesztett hálózatról tölthető hibrid hajtás, amelynél az Ingenium motorcsaládba tartozó 200 lóerős háromhengeres turbó hajtja az első kerekeket egy újonnan kifejlesztett nyolcfokozatú automatikus váltón keresztül, a hátsó kerekeket pedig egy 109 lóerős villanymotor mozgatja. A hátsó ülés alá rejtett 15 kWh kapacitású akkumulátorral az elektromos hatótávolság 62-65 km lehet.

A rendszerteljesítmény 309 lóerő, a rendszernyomaték 540 Nm, így nem csoda, hogy mindkét autó, tehát a Land Rover Discovery Sport és a Range Rover Evoque is gyors ezzel a hajtással, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,6 illetve 6,4 másodpercig tart (feltöltött akkumulátorral). Három üzemmód van, Hybrid esetén a beprogramozott útvonalat figyelembe véve osztja be az elektromos energiát a rendszer, a forgalmi helyzetet és a domborzatot is figyelembe veszi a benzinfogyasztás minimalizálása érdekében, van elektromos mód és elektromos energia tartalékolás.

Természetesen mindkét jármű megőrizte terepjáró-képességeit, ennek érdekében a 84 cellából álló akkumulátort 6 mm vastag acéllemez védi alulról, a villanymotor pedig a hátsó, többlengőkaros független felfüggesztésen belül kapott helyett a fogaskerék-áttétellel és az inverterrel együtt. A fedélzeti töltő 7 kW-os, egyszerű konnektorról 6 óra 42 perc a töltési idő, gyorstöltéssel 1 óra 24 perc alatt érhető el a 80%-os töltöttségi szint, míg villámtöltéssel 30 perc alatt. A 109 lóerős villanymotor 135 km/órás elektromos csúcssebességet tesz lehetővé.

Az 1,5 literes, háromhengeres Ingenium benzinmotor 37 kg-mal könnyebb a négyhengeresnél, teljesítménye 200 lóerő, indítógenerátorral rendelkezik. A motorhoz kifejlesztett nyolcfokozatú automatikus váltó 5 kg-mal könnyebb az eddig kínált kilencfokozatú automatánál.A visszatermelt energia a nagyfeszültségű akkumulátorba megy, ezen felül vákuumos helyett elektromos a fékrásegítő – sokat dolgoztak azon a fejlesztők, hogy a pedálérzet a megszokott maradjon –, a rendszer 0.2 G-s lassulást produkál, ha a vezető lelép a gázról. A plug-in hibrid hajtásnak köszönhetően javult a tengelyek közötti tömegeloszlás, illetve 6%-kal került lejjebb a szabadidő-autók tömegközéppontja.