Magyarországon ugyan nem forgalmazzák, de a Citroën európai kínálatának már 2012 óta része a Mitsubishi ASX alapján felépített C4 Aircross szabadidő-autót, amelytől a nevét megörökölte a franciák legújabb, a Sanghaji Autószalonon bemutatásra kerülő tanulmánya. Nem tekinthető az utód előzetesének, hiszen ez már nem kompakt, hanem középkategóriás jármű, 4,6 méteres hosszal.

Az volt a felső utasítás, hogy ne tiszteletet keltő, hanem kreatív és a Citroën márka arculatának változását jól jelző barátságos megjelenést készítsenek. Ezt javarészt úgy sikerült elérni, hogy a hatalmas méretű részletek – például a 22 colos felnik és a 3D-s hatású Airbump – alkalmazásával a gyerekjátékokhoz hasonló lett az összhatás, ha nem élőben, hanem fényképen nézzük az autót.

Egyébként az Airbump se helyénvaló jelen esetben, hiszen nem egyszerűen levegővel töltött légzsákok védik a lemezeket, de jelen esetben alumíniumhab is van bennük, hogy a bevásárlókocsinál nagyobb igénybevételt jelentő sziklákkal is állják a harcot – Alloy Bump a név. Az utastérben kétféle kárpitot használtak, az övvonal alatt fehér bőr, afölött meg a hetvenes éveket idéző színekkel és mintával rendelkező szövetet használtak. A francia állampolgároknak egyébként a régi, nyolcvanas években készített TGV-vonatok belsejéből lehet ismerős ez a kárpit.

A Citroën Aircross tanulmány benzin-elektromos hibrid hajtást kap, ahol az első tengelyt 218 LE/275 Nm teljesítményű 1,6 literes turbómotor, a hátsót pedig egy 95 LE/200 Nm teljesítményű villanymotor mozgatja. Elektromos módban 50 km-t tud megtenni, ha mindkét erőforrás együtt dolgozik, akkor 4,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót. Ha lesz valami az itt látható szabadidő-autóból, akkor 2017 előtt nem számolhatunk annak megjelenésével a piacon.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!