Felejthetetlen vezetési élmény,megfizethető áron – és ezt annyira komolyan gondolja a még hazájában is alig ismert francia gyártó, a Secma, hogy most alaposan átdolgozta közúti használatra szánt autóját, amelyet mostantól F16 Evo-ként forgalmaznak.

A megjelenés nem változott, és a motor is továbbra a Renault-tól származó, 1,6 literes, 105 lóerős négyhengeres, amihez 5 fokozatú, kézi kapcsolású váltó tartozik. De minek is ehhez hozzányúlni, hiszen az alig 560 kg-os csöppség (hossz 2,75 méter) ezzel is 5,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra – azaz egy szinten van a Renault Mégane RS-sel! És hogy le is tudja hagyni azt, most új felfüggesztést kapott, hátul az eddigi hosszant lengőkaros helyett immár kettős keresztlengőkaros független felfüggesztés dolgozik, hasonló ahhoz, amit elöl is használnak – ahol új elemként stabilizátor-rudat használnak.

Ahhoz, hogy a Secma F16 Evo tudásának gyakori és intenzív kihasználása nem okozzon gondot, teljesen új, az eddiginél nagyobb teljesítményű fékrendszert is kapott a roadster – másra nem is nagyon számíthat a sofőr, hiszen nincs semmiféle elektronikus segítség. Azonban mindenképpen jó hír, hogy a nagyobb teljesítményű fűtésnek hála immár szélesebb időjárás-tartományban használható a kocsi, amelyhez továbbra is felár ellenében adják az utasteret borító bőrtetőt. Egyébként ez utóbbi az egyedüli extra, amit a 17 400 eurós alapárú Secma F16 Evo-hoz kérni lehet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!