Nagyon rámentek arra a Terrafugia TF-XTM repülőautó fejlesztése során, hogy még a repüléstől félő vásárlóknak is bizalma legyen a termék iránt. Mármint akkor, ha az a levegőben van. Vész esetén ugyanis a robotpilóta le tudja tenni a gépet a legközelebbi repülőtéren, ha esetleg ilyen nincs hatótávolságon belül, akkor ejtőernyővel is tud landolni a gép – természetesen mindkét esetben automatikus segélyhívást küld a hatóságoknak.

A pilóta dolgának megkönnyítése miatt a TF-XTM automatikusan elkerüli a lezárt légteret (repülőterek környéke), az esetleg turbulenciával járó viharzónákat. A fel- és leszálláshoz elég egy mintegy 30 méter átmérőjű tisztás, a tároláshoz egy normál – az USA-beli szabadidő-autókra szabott – méretű garázs. A Terrafugia ígérete szerint a sofőrnek/pilótának elég lesz egy 5 órás fejtágító ahhoz, hogy el tudja vezetni a járművet, feltéve, hogy a közúti jogosítvány mellett pilótalicensszel is rendelkezik.

Egyelőre még nem tud árat mondani a gyártó a TF-XTM-re, hiszen a fejlesztésének befejezése is bizonytalan – 2013-ban 6-8 évre ígérte a repülőautó sorozatgyártását a Terrafugia, ami a Transition nevű alkotás lesz, a TF-XTM még 8-12 évi készül. Szárazföldön elektromos autóként halad majd a négyszemélyes utastérrel rendelkező repülőautó, a levegőben kerozinnal halad – azt nem részletezi a sajtóanyag, hogy a 800 km-es hatótávolság hogyan jön össze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!