A Kia egyterűje az 1,7-es, 115 lóerős CRDi-vel 5 449 000 forintba kerül, míg a magasabb teljesítményű, 136 lóerős változat felára csupán 150 ezer Ft. Utóbbi összege relatíve csekély, mondhatni felesleges ezen spórolni. Vagy mégsem?

Minőségi anyagokból összeállított, modern műszerfal Minőségi anyagokból összeállított, modern műszerfal

A nagy talány: a gyengébb lenne a jobb?

Az alapdízel csúcsnyomatéka 260 Nm, százas sprintje 12 másodpercet vesz igénybe, ezzel szemben
a combosabb verzió +21 lóerőt és +70 Nm-t kínál. Ráadásul az állórajtos 0-100 km/órás vágtát is gyorsabban, 10,4 másodperc alatt letudja. Van azonban egy bökkenő: míg a 115 lovas maximális nyomatéka 1250-es percenkénti fordulatszámtól kiaknázható, addig az erősebbé csupán 2000-től! Ez a gyakorlatban óriási különbség, hiába a többletteljesítmény, ha egyszerűen darabos a Carens  vezethetősége.

Elindulásnál könnyű vele lefulladni, ha egy kereszteződésen gyorsan szeretnénk áthajtani, pár méterig csak cammogunk, mire a feltöltés hatása érezhető. 2000-es fordulat alatt szinte nincs élet a CRDi-ben, az optimista váltósegéd utasításait felejtsük el, ráadásul a hatgangos váltó rövid áttételezése autópályán már zavaró. 130 km/óránál körülbelül 2700-as fordulattal kell számolni, ami egyrészt nem kevés, másrészt hosszabb távon nyomasztó a kabinba bejutó monoton dízelzaj. A legnagyobb csalódást mégsem a nagy turbólyuk okozta, hanem a magas, 7,3 l/100 km-es vegyes fogyasztás. Az erős dízel mellett szól azonban, hogy csak ehhez lehet rendelni automatikus váltót (300 000 Ft), valamint itt van a bombasztikus ár-érték arány és az öt évre szóló garancia. Az sem elvetendő, hogy sok ellenfelénél legalább fél-egymillió forinttal olcsóbb a Kia.

Három különálló ülés a második sorban Három különálló ülés a második sorban

A Carens ötüléses változata tágas, könnyen átrendezhető kabinnal és átlagos méretű raktérrel rendelkezik. A különálló hátsó ülések helyzete tetszés szerint változtatható, ráadásul még a jobb első is a lapjára hajtható. Utóbbi és a kikapcsolható utasoldali légzsák révén, a pult tetejére csúsztatva még egy 2,95 méter hosszú létra is befért a kabinba. A műszerfal kialakítása, az anyagok és a formák igényességről tanúskodnak. A külső visszapillantó tükrök nagyok, könnyű a manőverezés, de azért érdemes a tolatóradarra áldozni. LX felszereltség esetén utóbbi a P1 Komfort csomagban (250 000 Ft) kapható, amihez bőrbevonatú kormánykerék és váltógomb, megvilágított napellenző tükrök, helytakarékos pótkerék, Bluetooth-os kihangosító, fűthető külső visszapillantók és ködlámpák is dukálnak.

Praktikus a csomagtértálca, a padló alatt mély rekeszeket találni Praktikus a csomagtértálca, a padló alatt mély rekeszeket találni

TETSZETT
– remek variálhatóság
– formás külső-belső
– praktikus részletmegoldások

NEM TETSZETT
– turbólyuk
– magas fogyasztás
– feláras start&stop

ÖSSZEGZÉS
Egyértelműen dízelmotor illik a Carens karakteréhez, bár a kissé darabos járású, 136 lóerős 1,7-esen csiszolhattak volna még. Elindulásnál könnyű vele lefulladni, 2000-as fordulatszám alatt kiábrándítóan bágyadt.

Kia Carens 1.7 CRDi HP
Összlökettérfogat: 1685 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16 turbódízel
Max. teljesítmény: 100 kW (136 LE) 4000/perc
Max. forgatónyomaték: 330 Nm 2000-2500/perc

Hossz./szél./mag.: 4525/1805/1610 mm
Tengelytáv: 2750 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1569/1582 mm
Fordulókör: 11 m
Saját tömeg/teherbírás: 1492/618 kg
Csomagtér: 492/1650 l
Üzemanyagtank: 58 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,4 s
Maximális sebesség: 181 km/h
Város/országút/vegyes: 5,7/4,3/4,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 7,3 l/100 km
CO2-kibocsátás: 134 g/km
A modell alapára: 4 749 000 Ft (1.6 GDI LX)
A tesztelt verzió ára: 5 599 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!