Hosszasan ecsetelték, mekkora felhajtást kerítettek a Porsche Cayenne világpremierjének; ha már egyszer az AutoExpress újság jóvoltából idő előtt napvilágot láttak a sajtófotók, valami érdemi információval is kellett szolgálni a Stuttgart-Zuffenhausenben összecsődített tömegnek, illetve azoknak, akik az interneten követték a leleplezést élőben.

15 év alatt több 760 000 példányt értékesített a Porsche a Cayenne szabadidő-autóból, nyugodtan mondhatjuk, hogy ez mentette meg a céget, ráadásul a tendencia is azt bizonyítja, hogy egyre nagyobb a vásárlók igénye erre a típusra, hiszen a 2009-ben bemutatott második generáció félmilliós értékesítésével ráduplázott elődjére. Valami hasonlót remélnek a harmadik nemzedéktől is, amely ennek érdekében minden eddiginél jobban behálózott, és a legmodernebb vezetéstámogató rendszerekkel rendelkezik, részben önvezető technológia is lehet a fedélzeten.

Sokat dolgoztak a formatervezők Varga Péter irányításával az elődre hasonlító, mégis újat mutató formán, a tetőt 1 centivel vitték lejjebb (a beltérben nem csökkent az utasok rendelkezésére álló tér), nagyobbak a kerekek és jobbal előredől a C oszlop, de igazán a hátfalon keresztbefutó lámpa és az itt elhelyezett Porsche felirat jelzi az újdonságot. Nem véletlenül, a legtöbbet innen, mármint hátulról látják majd a Cayenne-t az utcán közlekedők. A teljes hossz egyébként 63 mm-rel nőtt változatlan, 2895 mm-es tengelytávolság mellett, a csomagtér befogadóképessége 100 literrel növekedett, az ülések pereméig pakolva 770 literes tér várja a poggyászt, a támladöntést követően 1710 literrel lehet gazdálkodni.

Ezen kívül leginkább a 12,3 colos képátlójú központi kijelző említhető újdonságként a belső térben, egyébként a Panamerából ismert elemeket látjuk mindenfelé, kiegészítve majrévasakkal, amelyek nem csak terepjárásnál, de nagy sebességű autózásnál is jól jönnek. A vezetési élményt javítja az opciós Porsche Dynamic Chassis Control rendszer, amely immár elektromos vezérléssel szabályozza a karosszéria dőlését – a részben 48V-os elektromos rendszernek köszönhető a hidraulikáról történt technológiai váltás. Új elem még a Porsche által kifejlesztett, tungsten-karbid felületkezeléssel ellátott acél féktárcsa, ami jobb tapadást és alacsonyabb kopást eredményez, a karbon-kerámia rendszernél (előbb-utóbb ez is választható lesz) kisebb költségek mellett. Szintén itt kell megemlíteni, hogy 55 kg-mal sikerült csökkenteni az alapváltozat tömegét, ebből 10 kg-ért a lítium-ion indítóakkumulátor felel.

Két változatban indul a piaci bevezetés, mindkettőbe V6-os biturbó kerül. A Cayenne alapkivitelében 3,0 liter a lökettérfogat, és 340 LE/450 Nm áll a vezető rendelkezésére, ami 6,2 (a Sport Chrono csomaggal 5,9) másodperces 0-100 km/h sprintet tesz lehetővé és 245 km/h-s csúcssebességet. A Cayenne S-ben 2,9 literes a V6-os blokk, a teljesítmény 440 LE/550 Nm, itt 5,2 (opciósan 4,9) másodperc a 100-as sprint és 265 km/h a maximum. Még véletlenül se ejtette ki a száján egy szónok se a dízel szót, a jövőben várható erős és takarékos változatok kapcsán a plug-in hibrid technológiát említették. Németországban 74 828 euró az alapár, a Cayenne S-ért legalább 91 964 eurót kell fizetni, már rendelhető a típus, és nemsokára a kiszállítások is megindulnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!