A legsikeresebb elektromos autó címet érdemelte ki az első Nissan Leaf, amelynek fejlesztésénél szigorúan a legszükségesebb dolgokra koncentráltak, tehát összehozni egy, a hétköznapok során is használható autót. Ehhez képest a második generációnál már figyelembe veszik a vásárlók elvárásait, tehát divatos megjelenést és jó minőségérzetet is kapott az ötajtós kompakt. Nem egy alkalommal jelentek meg álcázatlan képek az új Leafről, most végre pontosan látjuk az új megjelenést. A V alakú orr és a bumeráng alakú hátsó lámpák között az eddiginél sokkal mozgalmasabb vonalvezetésű karosszériát látunk, amely áramvonalasabb is lett az eddiginél, a Cw érték 0,28. Pár centit változtak csak a külső méretek, a tengelytávolság 270 centi.

A szürke vagy fekete színű belteret kék színnel dobják fel, ilyen a díszvarrás és például a motorindító gomb megvilágítása is, és ott vannak még a matt króm díszek. A műszeregységen belül a bal oldali óra helyén digitális kijelző található, egyébként alapáron adják az érintőképernyős Nissan-Connect fejegységet, amely már Android Auto és Apple CarPlay csatlakozási lehetőséget is kínál. Az első ülések között több a pakolási lehetőség. Az utastér térkínálata változatlan maradt, a csomagtér méretét megnövelték.

A ProPilot nevű vezetéstámogató rendszer gombnyomásra aktiválódik a 30-100 km/h sebességtartományban, ezt követően automatikusan tartja a megfelelő követési távolságot az előttünk haladóhoz képest, beleértve a megállást is – az újraindításhoz meg kell érinteni a menetpedált –, ezen kívül a kormányerő változtatásával segít a sáv közepén tartani a Leaf-et. Felár ellenében kérhető az e-Pedal nevű segéd, amely tulajdonképpen az autót megállásig lassító „motorféket” jelent.

Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítményét 38, nyomatékát 26 százalékkal növelték meg, immár 150 LE és 320 Nm áll a vezető rendelkezésére, az akkumulátorcsomag alapesetben is 40 kWh kapacitású – változatlan külméretek mellett sikerült javítani az energiasűrűséget. A hatótávolság az európainál reálisabb USA-beli ciklus alapján 241 km, az európai módszer alapján 378 km, azonban a töltési idő is hosszabb lett, konnektorról 16 óra kell a teljesen lemerült telep feltöltéséhez, villámtöltőnél 40 perc alatt lehet elérni a 80 %-os szintet. A jövő év közepén egyébként egy nagyobb teljesítményű motorral és nagyobb kapacitású akkumulátorral rendelkező Nissan Leaf is választható lesz, a forgalmazás Japánban október 2-án indul, Magyarországon Európa többi országához hasonlóan januárban indul az értékesítés.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!