Most, hogy az új generációs Optimával a flottavásárlók kedvében akarnak járni, végre a gyakorlatban is megvalósítják a kombi karosszériát, amelyet az autó Sportspace nevű tanulmányával is megelőlegeztek – az utcai változat ötajtós karosszériát és Sportswagon nevet kap. Nyugat-Európában a középkategóriában eladott személyautók kétharmada kombi, a cégautóknál még magasabb, 75 százalékos ez az arány, és az eladásait tovább növelni akaró Kia se hagyhatja figyelmen kívül ezt a piaci trendet.

Nevéhez illő a megjelenés, meredeken emelkedő övvonal határozza meg a formát, a lépcsős hátú változathoz képest az egyedüli méretbeli eltérés, hogy 5 mm-rel magasabban tetőzik a kombi. A legfontosabb érték, hogy alaphelyzetben 553 literes a csomagtér, ami 48 literrel több a limuzinnál, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével lehet tovább bővíteni.

Két benzin- és egy dízelmotorral indul a Kia Optima Sportswagon forgalmazása, a 2,0 literes szívómotor 163 lóerős, a GT-modellben 2,0 literes, 245 lóerős turbó dolgozik majd, amihez 8 fokozatú automatikus váltót adnak, az 1,7 literes, 141 lóerős dízelhez felár ellenében 7 fokozatú dupla kuplungos váltót lehet kérni. A benzin-elektromos hibrid hajtás a kombi karosszériában csak 2017 közepétől lesz elérhető, egy évvel a lépcsős hátú Optima Hybrid piaci rajtját követően.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!