Végre elkészült a Kia középkategóriás kombija

2016. február 22. (hétfő)

Nyugat-Európában a piac 75 százalékát a kombik jelentik a középkategóriában, amire a Kia Optima Sportswagon a válasz.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Most, hogy az új generációs Optimával a flottavásárlók kedvében akarnak járni, végre a gyakorlatban is megvalósítják a kombi karosszériát, amelyet az autó Sportspace nevű tanulmányával is megelőlegeztek – az utcai változat ötajtós karosszériát és Sportswagon nevet kap. Nyugat-Európában a középkategóriában eladott személyautók kétharmada kombi, a cégautóknál még magasabb, 75 százalékos ez az arány, és az eladásait tovább növelni akaró Kia se hagyhatja figyelmen kívül ezt a piaci trendet.


Nevéhez illő a megjelenés, meredeken emelkedő övvonal határozza meg a formát, a lépcsős hátú változathoz képest az egyedüli méretbeli eltérés, hogy 5 mm-rel magasabban tetőzik a kombi. A legfontosabb érték, hogy alaphelyzetben 553 literes a csomagtér, ami 48 literrel több a limuzinnál, a 40:20:40 arányban osztott hátsó támla ledöntésével lehet tovább bővíteni.

Két benzin- és egy dízelmotorral indul a Kia Optima Sportswagon forgalmazása, a 2,0 literes szívómotor 163 lóerős, a GT-modellben 2,0 literes, 245 lóerős turbó dolgozik majd, amihez 8 fokozatú automatikus váltót adnak, az 1,7 literes, 141 lóerős dízelhez felár ellenében 7 fokozatú dupla kuplungos váltót lehet kérni. A benzin-elektromos hibrid hajtás a kombi karosszériában csak 2017 közepétől lesz elérhető, egy évvel a lépcsős hátú Optima Hybrid piaci rajtját követően.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Végre elkészült a Kia középkategóriás kombija

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér