Pályaversenyautóként nem példa nélküli a kombi versenygép, a Volvo 850-esek után a Honda Civic is ilyen – aerodinamikailag kedvezőbb tulajdonságokkal rendelkező – felépítménnyel állt rajthoz a brit túraautó bajnokságban. A Škoda most azonban egy kombi raliautót álmodott és épített meg a Wörtherseetour-on résztvevő rajongók legnagyobb örömére.

Nagyon izgatja a cseh gyár alkalmazottainak fantáziáját a Fabia befejezése, a gyakornokok nemrég pickupot faragtak egy ötajtós példányból, a Sport műhely dolgozói pedig az R5-ös Fabia technikájával töltöttek meg egy kombi karosszériát. Ez utóbbi rögtön kiszélesített kerékjáratokat is jelent, hiszen nem széria felfüggesztései vannak az autónak, de egész jól megoldották a hátsó sárvédőn a vonalak egyesülését.

A motorháztető alatt a raliautókban is használt, 1,6 literes verseny-turbómotor dolgozik, bár itt valószínűleg nem hegyezték ki annyira, mintha éles bevetésen lenne – a teljesítményadatokról egy szót se szólnak a sajtóközleményben. Okos ötletek helyett csupasz karbon burkolatok és egy masszív bukókeret tölti meg a belső teret. Sajnos nem tervezi a Škoda, hogy bármelyik bajnokságban is benevezné a Škoda Fabia R5 Combi-t, pedig az már egy tisztes helytállással is nagyobb felhajtást keltene, mint egy normál Fabia R5-ös.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!