A nyolcvanas évek végén készítették el a GM mérnökei először az 1LE elnevezésű extracsomagot, amellyel az volt a céljuk, hogy a Showroom Stock verseny-kategóriában sikeresebb legyen a Camaro; 1988-ban 4, 1989-ben 111 példányt készítettek. A negyedik generáció életét egészen 1999-ig végigkövette az 1LE, az ötödik generációban 2013-ból volt választható – de csak a V8-as erőforráshoz.

A hatodik generáció esetén az  nagy újdonság, hogy immár a V6-os erőforrás is konfigurálható ezzel a csomaggal, és a hírek szerint már vizsgálják annak a lehetőségét, hogy a 2,0 literes turbós négyhengereshez is elérhetővé teszik. Erőforrásonként eltérő egyébként az 1LE csomag tartalma, közös vonás, hogy csak kézi kapcsolású váltóval rendelhető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A 3,6 literes, 335 lóerős V6-os motor a V8-as felfüggesztését (rugók, lengéscsillapítók) kapja, 20 colos kovácsolt alufelniket, a Brembo által szállított 4 dugattyús első féknyergeket, 3.27-es végáttételt és mechanikus önzáró differenciált, motor, váltó és differenciál-olaj hűtőt. Lerövidítik a váltóutakat, a benzint az egyébként a V8-as motornál használt pumpa szállítja.

A 6,2 literes, 455 lóerős V8-as motornál már sokkal speciálisabb az 1LE csomag. A felfüggesztésben áthangolt vezérlésű elektronikus lengéscsillapítók dolgoznak, a 3.73-as végáttételhez elektronikus vezérlésű sperrdifit adnak, a 20 colos kovácsolt alufelnikre kifejezetten ehhez az autóhoz kikevert gumikeveréket használó Goodyear Eagle F1 abroncsokat húznak, elöl hat dugattyús Brembo féknyergek szorítják a tárcsákat, és természetesen ez is megkapja az extra olajhűtőket. A lerövidített váltóút mellett Recaro kagylóülések is kerülnek az utastérbe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Az 1LE csomagot egyébként könnyű felismerni a Chevrolet Camaro-n, minden esetben mattfekete motorháztető (ne csillogjon a napfény a sofőr szemében), egyedi hátsó szárny és első légterelő tartozik hozzá. A V8-as motornál marad az eddigi, mintegy 3500 dolláros felár, a V6-os motornál ennél olcsóbban lehet majd hozzájutni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások