A svéd túraautó bajnokság most hétvégén Göteborgban, a városi versenypályán vendégeskedett, és ebből az alkalomból leplezte le a Volvo legújabb szuperszedánját, az S60 Polestart. De van egy rossz hír is: egyedi példányról van szó, amelynek nem tervezik sorozatgyártását.

Egy ismeretlen megrendelő kérésére alkották meg a Polestar mérnökei a Volvo-val közösen az autót, amelyből nem terveznek további példányokat. Az elől azonban nem zárkóznak el, hogy némileg szelídebb formában, kis szériában ne készítsenek pár S60 Polestart a nagyközönségnek.

Az egyszerűség kedvéért  meglévő S60 T6 alapján készítették el a forró változatot, a 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor teljesítményét 304-ről 508 lóerőre növelték, a maximális nyomaték 575 Nm-re emelkedett. Új hengerfejet készítettek módosított égésterekkel, új a szívósor, a kipufogó-leömlő, és nagyobb – Garret 3171-es – turbófeltöltőt is használnak. Mindezt a Volvo mérnökei végezték, a hajtásláncot már a Polestar szakemberei készítették fel a tuningra. Lejjebb eresztették a karosszériát, kiszélesítették a nyomtávot, módosították a Haldex-kuplungos központi differenciálművet, és nagyobb teljesítményű Brembo fékeket használnak. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóhoz nem kellett nyúlni.

A 100 km/órás sebességet 3,9 másodperc alatt éri el a Volvo S60 Polestar, végsebessége meghaladja a 300 km/órát, azaz a német konkurenciát maga mögé utasítja. A megelőlegezett sorozatgyártású változat valószínűleg nem lesz ennyire kompromisszumoktól mentes, már csak a flottafogyasztás miatt sem, de jó 400 lóerős teljesítménnyel azért ütőképes lehet az esetleges, jövőbeli Volvo S60 R.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!