Több tényező is negatívan befolyásolja az akkumulátoros-elektromos autók hatótávolságát télen, például a manapság általánosan használt lítium-ion telepeknek 20 fok körül van az ideális működési tartománya, ezen kívül a fűtés is rengeteg energiába kerül – nem véletlen, hogy a legújabb autókban már nem fűtőszálas rendszert, hanem a jobb hatásokkal működő levegő-hőszivattyút használnak.
adac2
A német ADAC most a használtpiacon legolcsóbbként elérhető Mitsbusihi i-MiEV példáján nézte meg, mennyire befolyásolja a hatótávolságot a külső hőmérséklet. Egy elektromos fűtés akár 5 kW energiát is elhasznál egy óra alatt, ami a japán villanyautónál maradva három óra alatt teljesen lemerítette volna a telepet – a gyakorlatban nem megy állandóan csúcsteljesítményen a fűtés –, de arra felhívják a figyelmet a szakemberek, hogy nem érdemes itt spórolni, elsőbbséget kell élvezzen az ablakok tisztán (páramentesen) tartása. Télen optimális, ha garázsban áll a villanyautó, ilyenkor az akkutelep fűtésére is kevesebb energiát használ el a rendszer.

adac3

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!