Amíg az új Ford GT vagy épp az F-150 Raptor vásárlóinak le kell mondaniuk a 8 hengerről, azért a V8-asok rajongóak se maradtak Ford-újdonság nélkül a Detroiti Autószalonon. Igazából még meg sem érkezett a Mustang Shelby GT350 a kereskedésekbe, máris itt van annak keményebb változata.

Utcára szabadított versenyautóról beszélnek, ami jelen esetben annyit jelent, hogy minden fölösleges felszereléstől megszabadították a kupét. Nincs se hátsó ülés, se légkondicionáló, se rádió, a csomagtartóban nincs kárpit, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Persze az Electronics Csomag megrendelésével az ember visszakapja a légkondit, a rádiót hét hangszóróval, érintőképernyős navigációt, no meg az oldalsó irányjelzőket is, amelyeket szintén kihagynak az alapváltozatból.

Aztán még ott vannak a karbonból sütött 19 colos felnik, amelyek egyenként 5,9 kg-mal csökkentik a rugózatlan tömeget. Ezekre a Michelin Pilot Sport Cup 2-es abroncsait szerelik, amelyeknek mind a vázszerkezete, mind a gumikeveréke ehhez az autóhoz lett kifejlesztve. A felfüggesztésben áthangolt rugók, stabilizátorok, szilentek és gömbfejek találhatóak, utóbbiak könnyen állíthatóak annak megfelelően, épp melyik versenypályán akar száguldozni a kedves sofőr. Az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítók szoftverét is átírták. Új az aerodinamikai csomag hatalmas méretű hátsó szárnnyal, mélyebb első légterelővel.

Sajnos az 5,2 literes szívómotornak a teljesítményadatait nem árulták el még a GT350 esetében sem, így azt se tudjuk, hogy a GT350R-nél változott-e a lóerők száma. Az biztos, hogy a normál változatban meglévő, különösen dübörgő hangot biztosító elemeket a tömegcsökkentés miatt elhagyták. Még az idén megkezdik a Shelby GT350R forgalmazását az Egyesült Államokban és Kanadában, ahol a forgalomba helyezés feltételeinek is megfelel az autó, azaz rendszámot is kaphat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!