Meglehetősen rövid élete volt a Mercedes saját fejlesztésű, 1,8 literes lökettérfogatú dízelmotorjának. Az új A/B/CLA-osztályban debütált motornak először a gyengébbik kivitelét helyettesítették a Renault-féle 1,5-ös dízellel, most pedig az erősebbet váltják le csökkentett teljesítményű 2,1 literes dízellel.

Az A/B/CLA 200 CDI-ben dolgozó négyhengeres a nagyobb lökettérfogat ellenére változatlanul 136 LE/300 Nm teljesítménnyel rendelkezik, a nagy változást az jelenti, hogy immár teljesíti az Euro VI-os kipufogógáz-tisztasági előírásokat, ahogy a változatlanul 170 lóerős 220 CDI is. A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó mellett 7 fokozatú, dupla kuplungos robotváltóval is lehet kérni. Újdonság, hogy mostantól a 220 CDI-t akár 4Matic összkerékhajtással is lehet kérni, mostanáig csak elsőkerékhajtással adták a dízelt.

És ez még nem minden, a 2,0 literes, benzines turbómotorral és 7DCT váltóval szerelt CLA 250-esnél pár apró módosításnak köszönhetően a szabványos átlagfogyasztás 5,7 l/100 km-ről 5,6 l/100 km-re csökkent. Ez utóbbi nem is olyan rossz egy olyan autótól, ami 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, és 240 km/óra a csúcssebessége.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!