Valakinek 484 millió Ft-ért ez a roncsautó

2016. február 8. (hétfő)

Kettészakadt egy balesetben, majd a gyárban állították helyre ezt a Ferrari Enzo Ferrarit, amelyet most Párizsban árvereztek el.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Rá se lehet ismerni erre a Ferrari Enzo Ferrarira, pedig talán ez a leghíresebb mind közül. Ez az itt látható 2003-as példány az, amelyet a svéd Stefan Erikssen 2006-ban összetört, amikor mintegy 260 km/órás tempóval (a rendőrség által kirendelt szakértő számolta ki a nyomok alapján) száguldva elvesztette fölötte az uralmát, majd kettészakadt az autó.

Ezt követően egyfelől indult egy „Mentsük meg az Enzókat” mozgalom, másfelől a rendőrség is elkezdett érdeklődni a svéd üzletember iránt, le is tartóztatták és beperelték különféle – részben a balesethez köthető vádpontok – miatt. Szóval ezt az egykor kettétört autót valaki megvásárolta, némi átalakítást is végzett rajta a javítás során, és most az RM Sothebys aukciós ház Párizsi Árverésén 1 586 000 millió eurót, azaz 484 millió Ft-ot fizettek érte.


Nem tudjuk, hogy az ismeretlen befektető, aki a roncsot megvásárolta, mennyi pénzt fizetett érte, illetve hogy a Ferrari Technical Assistance Service mennyi pénzt kért a javításért, de tulajdonképpen nem az eredeti autóról van szó, hanem egy újonnan legyártott példányról, amely a régi, 2004-ban kiadott alvázszámon fut és annak a motorját használja, egyébként minden alkatrésze új. Nálunk bezzeg már tiltják a karosszériacserét....

A helyreállítás során megcserélték a színösszeállítást, a karosszéria nem Rosso Corsa (versenypiros), hanem Nero Daytona (fekete) színt kapott, a korábban fekete utastérben most piros bőrülések találhatóak. Nem véletlen, hogy Európában kapott egy második lehetőséget ez a Ferrari Enzo Ferrari, az Egyesült Államokban a súlyos sérülés miatt karambolos autónak számítana (salvage title), ami jelentősen csökkenti az értékét, míg mifelénk valaki boldogan fizetett érte félmilliárd Ft-ot.

A kalandos előélet ellenére egyébként biztos befektetésnek tűnik még így is az autó, hiszen nemcsak a gyárban végezték a karosszériacserét, de a Ferrari Classiche is kiadta az igazolást arról, hogy minden rendben van a kocsival, szóval várhatóan az évek során, ahogy egyre jobban feledésbe merül a baleset, ennek az autónak is nő majd az értéke. Egyébként egy hasonló állapotú (2500 km-es futásteljesítmény) Ferrari Enzo Ferrari nem 1,6, hanem 2+ millió euróért szokott gazdát cserélni.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Valakinek 484 millió Ft-ért ez a roncsautó

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/12-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Vezettük: Audi RS 7 Sportback, Suzuki Baleno, Porsche 718 Boxster S
  • Összevont teszt: Mazda MX-5 G160 és Mini Cooper S Cabrio
  • Teszt: Opel Astra ST 1.6 Biturbo CDTI és Insignia ST 1.6 CDTI, BMW 318d és 330i xDrive, Volvo XC90 T8, Honda SH300i
  • Tanácsadó: Felnijavítás
  • Használt: ©koda Fabia (1999-2007)
Autómotor Piactér