Nem ma kezdte a villanyautózást a Toyota, a RAV4-esből már 1997-től kínált akkumulátoros-elektromos változatot, de inkább az öntöltő hibrid technológia mellett tette le a voksát. Azonban a piac változásának megfelelően most nagyobb figyelmet fordítanak a villanyautókra, a következő négy évben 15 ilyen típust dobnak piacra az e-TNGA építőkészleten, amelynek megalkotásában a cégcsoporthoz tartozó Subaru mellett a stratégiai partner Suzuki és a kínai BYD (Build Your Dream) autógyártó is részt vett.

A Toyota első globálisan kínált villanyautója a bZ4X elnevezésű szabadidő-autó lesz, amelynek sorozatgyártáshoz közeli tanulmányát ismerhettük most meg. Igaz, a képeket-videót elnézve olyan túlságosan sokat már nem kell változtatni az autón, hiszen annak még a rendszámhely is ott van az orrán, a legnagyobb változás a hagyományos kormánykerék megjelenése jelentheti. Amúgy egész jól sikerült a Rav4-es vonalait úgy megtartani, hogy közben mégis friss a forma, amiben segítenek a sarkokba kitolt kerekek és a hagyományos hűtőrácsot nélkülöző orr.

Mivel csak 2022 közepén kerül a kereskedésekbe a Toyota bZ4X villanymotoros szabadidő-autó, a gyár még semmit nem árult el a műszaki tartalomból, azon kívül, hogy a két villanymotoros összkerékhajtás finomhangolásában segítettek a Subaru mérnökei.