Még egy jó darabig csak álmodoznak majd a potenciális vásárlók a Mercedes-AMG GLC 63-ról, hiszen azt ugyan megmutatják a New Yorki Autószalonon, de szeptemberig kell várni a forgalmazás megindulásáig. Azzal lehet vigasztalódni, hogy nem nagyon lesz ellenfele a V8-as biturbóval szerelt modellnek, hiszen a BMW és az Audi is megmarad a hathengeres motoroknál.

Alaphelyzetben 476 LE/650 Nm a 4,0 literes biturbó teljesítménye, az S modellben 510 LE/700 Nm áll a vezető rendelkezésére, a váltó mindkét esetben 9 fokozatú automata. Előbbi 4,0, utóbbi 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a csúcssebesség mindkét esetben elektronikusan korlátozott 250 km/h. Mivel itt bőven van hely a motortérben, nem alkalmaznak száraz karteres olajozást, de egyébként ugyanazzal a motorral van dolgunk, ami az AMG GT sportkocsit is mozgatja.

Az AMG által fejlesztett 4Matic összkerékhajtás van a fedélzeten, egy elektromechanikus tengelykapcsoló csatolja az első tengelyt az állandóan hajtott hátsó kerekekhez. A vezérlőegységre hatással van az üzemmódválasztó is, Sport, Sport Plus és az S-modellnél létező Race módban a maximális gyorsulásnak rendelnek alá mindent. Alaphelyzetben a motorvezérlő szabályozza, mikor lesz hangos a kipufogó, a Performance kipufogó opció választása esetén van csak gomb, amivel a sofőr kapcsolhatja a hangosságot.

Széria a légrugózás, de a 19 és 20 colos felnik is, amelyek helyére akár 21 colos felnik is kérhetőek (elöl 265/45, hátul 295/35-ös abroncsokkal). Ezekről, és az AMG-jellegzetességnek számító Panamericana hűtőrácsról lehet felismerni az új, nagy teljesítményű szabadidő-autót és szabadidő-kupét. Szokás szerint Edition 1 változattal indul majd a forgalmazás, ami matt fényezést, kontrasztos versenycsíkokat és fényes fekete Night csomag kiegészítőket jelent. Az utastérben sárga cérnával varrják a gyémántmintát a fekete nappabőr kárpitba.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!