V8-as dízel a Porsche Cayenne-ben

2012. szeptember 12. (szerda)

Párizsban mutatja be a Porsche a második dízel Cayenne-t, ezúttal már nyolc hengerrel.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Úgy tűnik, az európai vásárlók megkedvelték a dízelmotoros Cayenne-t, azonban a Porsche úgy ítéli meg, hogy a 245 lóerős, 3,0 literes V6-os turbódízel még nem az igazi. Párizsban bemutatják a Cayenne S Diesel-t, amelyben már a Volkswagen konszern V8-as dízele dolgozik.


A motorburkolaton nem sikerült eltalálni a lökettérfogatot, a 4,2 liter erős túlzásnak tűnik a 4134 köbcenti ismeretében, de hát a lényeg amúgy is a teljesítmény. A Porsche egy kicsit módosította a dízelmotor vezérlését, így 382 lóerőre emelkedett a teljesítmény, 848 Nm a nyomaték – milyen meglepő, hogy pontosan 1 lóerővel tud többet a V8-as blokk, mint a BMW három turbós 3,0 literes hathengerese. Nyolcfokozatú automatikus váltó párosul az erőforráshoz, a 100 km/órás tempót 5,7 másodperc alatt éri el a Cayenne S Diesel, a végsebesség 252 km/óra. Nem szabad azonban feltétlenül hinni abban, hogy az autó közúton is produkálja majd a 8,3 l/100 km-es átlagot, amit laboratóriumban mértek. Jövőre várható a Porsche-féle V8-as dízel megjelenése a Panamerában, valószínűleg a Genfi Autószalonon jelentik majd be azt az újdonságot.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
V8-as dízel a Porsche Cayenne-ben

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér