Úgy egy arasznyival nőtt a Renault és az Opel koprodukciójában készülő teherautó hossza, a németek annyit árultak el, hogy a normál és a nyújtott tengelytávolságú karosszéria is 22 centivel növekedett – mivel az orr jelen esetben teljesen egyedi, elképzelhető, hogy a Renault méretei pár mm-rel eltérnek ettől.

Pontosabbat már csak azért s tudunk mondani, mert annak ellenére, hogy az új haszonjármű sajtófotóit közreadták, nagyon szűkszavúan nyilatkoztak. Pedig bőven lenne miről beszélni, kezdjük például a legfontosabbal, mégpedig a korábbinál kisebb motorral. Kezdetben egy dízelmotor lesz, mégpedig a Renault-féle 1,6-os, igaz, egy- vagy két turbó közül választhat a kedves ügyfél. Pontos teljesítményadatokat nem közöltek, a fogyasztásról is csak annyit mondanak, hogy a biturbó változat szabványos átlaga 6 l/100 km alatt marad.

Az új haszonjármű összesen 270-féle változatban lesz majd elérhető, igaz, még nem részletezték, hogy rögtön a forgalmazása megindulásakor, vagy folyamatosan bővítik majd a kínálatot. Tehát lesz két karosszériahossz, két tetőmagasság, dobozos-, duplafülkés dobozos-, személyszállító- és személyautó kivitel, járóképes alváz és minibusz. Az Opel Vivaro gyártását az angliai Lutonban kezdik meg hamarosan, a Renault Trafic továbbra is a franciaországi Sandouville-ben készül majd. Ebből a generációból már nem várható Nissan-változat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!