Univerzális kerék úttalan utakra

2016. január 11. (hétfő)

A Roadless nevű projekt célja, hogy azok számára is lehetővé tegye a közlekedést, akik nem csatlakoznak az úthálózathoz.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A bicikli szép és jó dolog, de igazából csak olyan helyeken használható, ahol megfelelő minőségű utak állnak rendelkezésre. Afrikában például a sok helyen homokos talajban egyszerűen elsüllyednek a vékony kerekek, normál talaj esetén pedig eső után lesz használhatatlan a normál abroncs.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Erre jelent megoldást a Roadless nevű projekt, amely drótokból szerkesztett, állítható szélességű és átmérőjű kereket készített. Ez már önmagában is használható arra, hogy rajta guruljon az emberi erővel hajtott eszköz, de igazából az a lényege, hogy tulajdonképpen bármilyen hulladék gumiköpenyt rá lehet húzni, és ha netán végleges szétszakad az autóról levetett kerék, akkor szerez az ember egy másikat, teker egy keveset az állítócsavaron, és megy tovább.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önmagát központosítja feszítés közben a Roadless kerék, az egyedüli problémát az jelenti az alkalmazásnál, hogy a normák kerékpár-vázat módosítani kell ahhoz, hogy képes legyen befogadni a széles abroncsot. Cserébe soha többé nem kell új gumiköpenyre költeni. Háromkerekű szállítójárműnél megoldott az a probléma is, amit a széles kerék miatt a középvonaltól távol lévő lánc okozna kétkerekű esetén.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Univerzális kerék úttalan utakra

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/14-15-ös számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Teszt:Hyundai i20 Active 1.0 T-GDi HP, BMW 225xe Active Tourer, Peugeot Partner Tepee Outdoor 1.6 BlueHDi 120, Nissan Navara dCi 190, BMW C 650 Sport, Can-Am Spyder F3-S
  • Vezettük: Volkswagen Up!, Opel Zafira, Volvo S90 és V90
  • Extra: Ladák nagy találkozása
  • Tanácsadó: Gumicsövek cseréje, Futóműjavítás
  • Használt: BMW 330Ci (E46) kabrió
Autómotor Piactér