Vissza szeretne térni hagyományos európai piacaira a Lada, ennek érdekében megkezdte a tárgyalásokat több országban is. Bo Andersson, a márka vezetője azt nyilatkozta, hogy a cseh- és a magyar forgalmazóval már alá is írták a megállapodásokat, és több más országban is közel már a szerződéskötés.

Fotó: Fortepan, Nagy Gyula Fotó: Fortepan, Nagy Gyula

Miután felpörgették a fejlesztőmunkát, hogy a Lada személyautói megfeleljenek az Európai Unióban kötelező előírásoknak (keréknyomás-jelző, menetstabilizáló, jobb gyalogosvédelem, elérhető légkondicionáló), szeptemberben megindul a felfrissített autók sorozatgyártása, és októberben már az első példányok is megérkeznek majd – első körben a meglévő piacokra, úgymint Németország, Olaszország és Egyesült Királyság. Tavaly mintegy 1500 autót értékesített a Lada az Unió területén, idén a forgalmazás mintegy fél éves szünetelése miatt csapnivaló eredményei lesznek, de jövőre már 3000 autó eladása a cél.

Nem a Lada teljes kínálata lesz majd elérhető mifelénk, az idős Priora és az első generációs Logan MCV-ből készített Largus kombi exportálását nem tervezik. A Kalina kisautó mellett az új Vesta limuzin (később kombi és ferdehátú) és az X-Ray szabadidő-autót szánják húzómodellnek, de a klasszikus Niva is elérhető lesz majd. A hazai forgalmazással kapcsolatban annak tényén kívül más részletek még nem ismertek, ki a forgalmazó, hány kereskedést nyitnak, mikor érkeznek az első autók. Remélhetőleg nem kell sokat várni majd a bejelentésre.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!