Úgy egy év kihagyást követően újra meg lehet vásárolni a legendás Lola versenyautókat, illetve újra készülnek alkatrészek a veterán sportkocsikhoz. Tavaly ment csődbe a Lola nevű vállalkozás, és most kezdte meg a működését a cégalapító Eric Broadley után Broadley Automotive-nak nevezett vállalkozás, amely hamarosan bármelyik korábbi konstrukciót elkészíti megrendelésre.

Az első autóval már el is készültek, a Broadley T76-os valójában nem más, mint egy Lola T70Mk3b. A régi tervek alapján készül a szegecselt alumínium váz, az üvegszálas műanyag karosszéria, amely alig pár darabból áll össze: a hatalmas első- és hátsó fedélen kívül két küszöb, ajtók és tető alkotja.

A kovácsolt alumínium és magnézium elemeket használó felfüggesztésben annyi a változás az eredeti konstrukcióhoz képest, hogy a legújabb, állítható Koni lengéscsillapítókat használják. A felnik 15 colos átmérőjű, elöl 11, hátul 17 (!) col széles magnéziumból készült darabok, amelyekre Dunlop abroncsokat szerelnek. A kerekek mögött 12 col ( mm) átmérőjű féktárcsák találhatóak, amelyeket négy dugattyús Girling féknyergek szorítanak.

Egy 5,0 literes lökettérfogatú Chevrolet V8-as hajtja a hátsó kerekeket Hewland váltón keresztül, a teljesítmény 520 lóerő, a saját tömeg pedig mindössze 850 kg. Ennek eredménye egy 3 másodpercig tartó 100-ra gyorsulás, a csúcssebesség valahol 300 km/óra felett van. Persze a Broadley T76 nem olcsó, 350 000 eurót kérnek érte, de ha abból indulunk ki, hogy egy eredeti Lola T70 ennek az összegnek a két-háromszorosát is érheti, már nem is hangzik olyan rosszul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!