A Ford 1964-ben bemutatott póniautójának első generációja is megvásárolható volt hivatalos csatornákon keresztül Európában, de például az egyik legnagyobbnak szánt piacon, Németországban volt egy apró probléma. A Mustang nevet a Krupp cég teherautókon használta, a Kreidler robogógyár pedig egészen 1978. 12. 31-ig birtokolta ennek a névnek a használati jogát – ezt megelőzően T5 néven árulták a Ford gépkocsit Németországban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persze az utak mégis Ford Mustangokkal voltak tele, hiszen az első generációból mintegy 132 000 darabot értékesítettek az USA-haderőinek Németországban állomásozó katonáinak, és ők az eredeti néven kapták meg a szemrevaló limuzint, kupét és kabriót. Ma már nincs ilyen kavarás a típusnév körül, és ha a hatvanas évekbeli sikert nem is tudja majd megismételni a póniautó, azért még mindig Németország lesz a legnagyobb európai piaca. Nagy-Britanniában csak egy kicsit később, a jobbkormányos változat megjelenésével várható a felfutás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!