Már régóta téma a General Motorsnál az európai részleg értékesítése, hiszen 16 éve veszteséget termel az Opel/Vauxhall márka. Korábban nem fogadták el a Magna autóipari beszállító vételi ajánlatát, de 2014-ben a Volkswagen konszern vételi szándékát is visszautasították. Közben elkészültek az új Opel modellek, de már nem várták meg azt, hogy nyereségesre forduljon a cég, hanem eladták azt az újabban stratégiai partner francia PSA Csoportnak. Annak főnöke, Carlos Tavares rövid idő alatt gatyába rázta a cég működését, és mindent megtesz majd annak érdekében, hogy az Opel nyereségessé tétele felgyorsuljon.

A franciák 1,3 milliárd eurót fizetnek az Opel/Vauxhall márkákért, az azokhoz köthető 5 termelő- és 6 alkatrészgyártó üzemért (utóbbiak közé tartozik a szentgotthárdi motorgyár is), ezen felül 900 millió eurót fizetnek a GM Financial európai részlegéért, utóbbit a BNP Paribas bankkal 50-50 %-os tulajdonban, közösen viszik tovább.

A jelentős piaci sikereket ígérő új Opel szabadidő-autók mind a franciákkal kooperációban, azok technikáját használva készülnek, a sajtóközleményből az olvasható ki, hogy 2026-ra fejeződik be az Opel/Vauxhall járművek műszaki átállítása a franciák technikájára, azt követően évi 1,7 milliárd eurós költségmegtakarítást remélnek majd a közös munkától. Jelenlegi állás szerint a PSA 3,5, az Opel/Vauxhall márkák 1 millió autót értékesítenek, az eltérés annak köszönhető, hogy az Európában fejlesztett GM autókat más márkanéven kínálják a világ többi részén. Nem tudni, a GM földrajzilag korlátozza-e az Opel és Vauxhall márkák forgalmazását, mindössze annyit említenek, hogy a PSA Csoport az összes jelenlegi kötelezettségvállalási szerződést teljesíti, legyen szó járműszállításról (Holden, Ausztrália) vagy épp munkahelyek megőrzéséről.

A PSA Csoport három nagy tulajdonosa (egyformán 17,1 %-os szavazati joggal) a francia állam, a Peugeot család és a kínai Dongfeng, a részvények fennmaradó része tőzsdei forgalomban van. A Citroën, DS, Hindustan és Peugeot márkák mellé érkezik majd az Opel/Vauxhall, amely 1929-ben került a General Motors tulajdonába.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!