A Mahindra nem kívánta kommentálni az értesülést, miszerint tárgyalásokat folytat a PSA konszernnel egy esetleges stratégiai megállapodásról, a franciák mindössze annyit válaszoltak újságírói kérdésre, hogy továbbra is nagy figyelmet fordítanak az indiai piacra.

Hagyományosan a Peugeot márka van jelen Indiában, még 2010-ben tervezték 1 milliárd dolláros beruházással egy gyár felépítését, a beruházást aztán a konszern nehéz anyagi helyzete miatt felfüggesztették. A Mahindra pedig már egy ideje szeretné meghódítani az európai piacot, de az a legnagyobb gondja, hogy hazájában olyan népszerűek az autói, hogy egyszerűen nem jut nekünk belőlük. A Mahindra segítségével valósítana meg autógyárat Indiában a Peugeot, cserébe a szabad európai gyártókapacitást adnának, illetve modern dízelmotorokat.

A Mahindra a maga részéről, mint a Reva gyár tulajdonosa, az akkumulátoros-elektromos autók terén tudná technológiával segíteni a franciákat, no meg a hamarosan piacra kerülő, önhordó karosszériás kompakt szabadidő-autó (Ssangyong és Mahindra változat is készül belőle) is könnyen kiválthatná a jelenleg a Mitsubishi-PSA együttműködésben készülő típusokat. Döntő lehet a Mahindra-PSA stratégiai kooperáció megszületésében, hogy mit szól az egészhez a nemrég a francia gyártóban komoly tulajdonrészt szerző kínai Dongfeng.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!