A többek között LeMans-i győztes Jaguar D-Type versenyautó közúton is használható megfelelője volt az XKSS sportkocsi, amely azért készült el, mert amikor a cég bejelentette 1956-ban, hogy felhagy a versenyzéssel, több teljesen vagy részben elkészült versenyautó volt a Browns Lane-i üzemben.

Ezeket építették át annak megfelelően, hogy közúti használatra is alkalmasak legyenek, tényleg a legszükségesebb átalakításokat hajtották végre: rendes szélvédőt szereltek fel, az utasoldalon is vágtak egy ajtónyílást, némi kárpit került az utastérbe, és eltávolították a cápauszony-légterelőt a vezetőülés mögül. Az autók átalakítását végző műhelyben 1957 február 12-én tűz ütött ki, amely során az elkészült 25 autóból 9 teljesen megsemmisült, így csak 16 darab XKSS maradt meg.

Ezt a kilenc autót pótolják most be a Jaguar Classic munkatársai, akik a korabeli alvázszámokat felhasználva készítik el az autókat, pontosan abban a formában (szín), ahogy azok egykor elkészültek. Szóval a kilenc szerencsés vásárló, aki több, mint 1 millió fontért vesz majd egy-egy ilyen autót, nem mondhatja meg, milyen színt kér. A nemrég legyártott E-Type Lightweight autók kapcsán már megvan az a csapat, akik képesek elkészíteni az autókat, úgyhogy a típus 60. évfordulójára, 2017 elejére elkészülnek majd a régi-új Jaguar XKSS-ek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások