Újabb Jaguar hiánypótlás: 9 darab XKSS-t építenek

2016. március 25. (péntek)

A gyártóüzem leégésekor elpusztult 9 autó alvázszámát kapják meg a Jaguar Classic által nemsokára újragyártott XKSS-ek.
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

A többek között LeMans-i győztes Jaguar D-Type versenyautó közúton is használható megfelelője volt az XKSS sportkocsi, amely azért készült el, mert amikor a cég bejelentette 1956-ban, hogy felhagy a versenyzéssel, több teljesen vagy részben elkészült versenyautó volt a Browns Lane-i üzemben.


Ezeket építették át annak megfelelően, hogy közúti használatra is alkalmasak legyenek, tényleg a legszükségesebb átalakításokat hajtották végre: rendes szélvédőt szereltek fel, az utasoldalon is vágtak egy ajtónyílást, némi kárpit került az utastérbe, és eltávolították a cápauszony-légterelőt a vezetőülés mögül. Az autók átalakítását végző műhelyben 1957 február 12-én tűz ütött ki, amely során az elkészült 25 autóból 9 teljesen megsemmisült, így csak 16 darab XKSS maradt meg.

Ezt a kilenc autót pótolják most be a Jaguar Classic munkatársai, akik a korabeli alvázszámokat felhasználva készítik el az autókat, pontosan abban a formában (szín), ahogy azok egykor elkészültek. Szóval a kilenc szerencsés vásárló, aki több, mint 1 millió fontért vesz majd egy-egy ilyen autót, nem mondhatja meg, milyen színt kér. A nemrég legyártott E-Type Lightweight autók kapcsán már megvan az a csapat, akik képesek elkészíteni az autókat, úgyhogy a típus 60. évfordulójára, 2017 elejére elkészülnek majd a régi-új Jaguar XKSS-ek.

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Tetszett a cikk? Ossza meg! Facebook Twitter

Ajánlott cikkek

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Újabb Jaguar hiánypótlás: 9 darab XKSS-t építenek

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X

Hozzászólások –

eddig 0 hozzászólás érkezett
HOZZÁSZÓLOK

Hozzászólok a cikkhez

A cikkhez csak bejelentkezett olvasóink szólhatnak hozzá.  Miért kell regisztrálnom? Bejelentkezek | Regisztrálok

Miért kell regisztrálnom?

X
Olvasóink fáradhatatlan aktivitásának köszönhetően az elmúlt évek során a megye meghatározó fórumává váltunk,
ahol cikkeink kapcsán értékes viták, párbeszédek alakultak ki. Ahogy e fórum résztvevőinek száma egyre növekedett,
sajnos a komoly hozzászólások közé egyre gyakrabban keveredtek céltalan, romboló beírások. Ezért éreztük úgy,
hogy eljött az ideje annak, hogy a kommentelés lehetőségét regisztrációhoz kössük, kiszűrve az értelmes fórumozást
zavaró tartalmakat. A regisztrációt ugyanakkor a korábbinál lényegesen egyszerűbbé tettük: elég csak nevet,
fehasználói nevet és emailt megadni. Reméljük olvasóink is úgy gondolják, hogy megéri megtenni ezt az egyszeri és
egyszerű lépést azért, hogy barátságosabb közegben, értelmesebb mederben folytatódhassék a párbeszéd.
(Ha problémája akad a regisztrációval vagy a hozzászólás új módjával, "hozzászólás" tárggyal írjon levelet a info@automotor.hu címre.)

Aktuális: 2016/10-es számunkból

Autó-Motor aktuális címlap
  • Tuning: ©koda 1000 MB
  • Teszt: Renault Clio R.S. Trophy, BMW 330e, Kia Optima 2.0 CVVT, Lexus RX 450h
  • Vezettük: Audi SQ7 TDI, Ford Edge
  • Használt: Javítás helyett gányolás
  • Tanéácsadó: Zsebakku és bikázó
Autómotor Piactér