Eddig a Koenigsegg Agera RS tartotta a közúti sebesség-világrekordot 447,1 km/órás sebességgel, ezt döntötte meg most az amerikai Shelby Super Cars nevű cég Tuatara nevű modellje, és rögtön a Bugatti Chiron aerodinamikailag optimalizált karosszériával zárt pályán ért el 490,37 km/órás átlagsebesség-rekordját is nyugdíjazta. Nevada állam 160-as számú útjának egy Pahrump közelében fekvő 11 km-es szakaszán hajtották végre a rekorddöntés még október 10-én, mostanáig tartott a számok hitelesítése.

Oliver Webb autóversenyző ült a magántulajdonban lévő autó volánja mögött, amikor a kérdéses útszakaszon mindkét irányba végighajtott padlógázon. Elmondása szerint ha kisebb lett volna az oldalszél, még nagyobb tempót lett volna képes elérni, az utolsó öt másodpercben több mint 30 km/órát gyorsult, amikor egy szélfuvallat az út szélére sodorta az autóját 500 km/órás tempó felett és le kellett lépnie a gázról. Az egyik irányban 484,42 km/órás tempót ért el az autó, míg visszafelé 532,82 km/órát, a kettő átlaga, azaz 508,62 km/óra az új rekord.

A rekordkísérlethez nem módosították az SSC Tuatarát, amelynek 5,9 literes V8-as biturbója E85-tel 1750 lóerős (91-os oktánszámú benzinnel is még 1350 lóerőt tud), a váltó hétfokozatú robotizált egység. A nagy tempó elérésében segített az aktív aerodinamika, amellyel „nagy sebességű beállítás” esetén mindössze Cw 0,279-es légellenállási tényezővel rendelkezik a gép.