Noha annak ellenére, hogy elég konzervatív megjelenést kapott a Suzuki új, alsó-középkategóriába sorolt lépcsős hátú autója, itt debütál a japánok új padlólemeze, ami bizony igen nagy változásokat hoz. Rögtön kiderült az is, hogy nem kell aggódni az elsőre kicsinek tűnő – 1,4 literes benzines és 1,25 literes turbódízel – motoroktól.

A karosszéria főbb méretei a következők: hossz 4490 mm, szélesség 1730 mm, magasság 1485 mm, tengelytávolság 2650 mm, csomagtér 510 liter. Egyáltalán nem lett kicsi az újdonság, és a formatervezők egész jól palástolják az átlag felettinek számító magasságot is – itt muszáj megjegyezni, hogy az indiai útviszonyokra gondolva 17 centi a hasmagasság. És miért nem kicsik a bejelentett motorok? Hát azért, mert kifejezetten könnyű az új szedán.

Az 1,4 literes, 92,45 lóerős benzinmotorral szerelt Suzuki Ciaz saját tömege 1010 kg (ez 25 kg-mal kisebb az Esztergomban gyártott 3,85 méter hosszú, ötajtós Swiftnél!!!), az 1,25-ös, 90 lóerős turbódízel változat is csak 1106 kg-ot nyom. Nem csoda, hogy az indiai szabványos ciklus alapján 4,8 illetve 3,8 l/100 km a fogyasztás mindenféle trükközés, értsd motorleállító nélkül. De nem csak a tömegcsökkentésben érhető tetten az új technika, a csúcsváltozat középkonzolát 7 colos képátlójú érintőképernyő uralja, amely egyben a fedélzeti szórakoztatórendszert is magában rejti. Ezzel kapcsolatban már csak az a kérdés merül fel az emberben, hogy az indiai mérnökök vajon miért a Kossuth rádiót hallgatják munka közben – a sajtófotón egyértelműen az AM 540 kHz-es hullámsávra van hangolva a készülék?

Vajon 0 óra 7 perckor miért hallgatják a Kossuth rádiót a középhullámon a Suzukinál? Vajon 0 óra 7 perckor miért hallgatják a Kossuth rádiót a középhullámon a Suzukinál?

Ha igazak a hírek, és a következő Swift is erre az alapra épül, akkor bőven 1 tonna alá megy majd a kisautó saját tömege, miközben várhatóan az is közel 4 méterig nyújtózkodik majd, igazodva legtöbb vetélytársához. Muszáj szóba hozni az esztergomi gyártású kisautót, mert most először fényképezték le az új, 2016-ra várható generáció egyik erősen álcázott prototípusát Európában. Az eltérő arányok – szélesebb szélvédő, magasabb orr – ellenére a rövid hátsó túlnyúlás arra utal, hogy bizony a következő kisautó rejtőzik a vastag álca alatt. Az új Suzuki Swift leghamarabb 2015 végén mutatkozhat be, sorozatgyártása nem indul meg 2016 előtt.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!