Frankfurtban még lítium-ion akkumulátorral és több mint félezer lóerős rendszerteljesítménnyel mutatták meg a nagyközönségnek az Audi új szabadidő-autó kupéját e-tron quattro néven. Detroitban már h-tron quattro a név, 313 LE a teljesítmény, és a lítium-ion mellett hidrogén-levegő akkumulátor is van a fedélzeten.

Az MLB Evo padlólemezre (az Audi Q7-es és a Bentley Bentayga használja) épített SUV-kupé elöl egy 122, hátul egy 191 lóerő teljesítményű villanymotort kapott, a rendszernyomaték meghaladja az 550 Nm-t; ez ugyan visszalépés a korábbihoz képest, de így is 7 másodperces 100-as sprintre és 200 km/h-s (elektronikusan korlátozott) végsebességre elég.

A tüzelőanyagcella a kocsi orrában kapott helyet és egyszerre 100 kW teljesítményű áramot tud termelni, ami az utastér padlója alatt elhelyezett, kevesebb, mint 60 kg tömegű lítium-ion akkumulátort tölti, ahonnan aztán a kerekekhez jut az energia. Bonyolultabb ugyan az elektromos rendszer, cserébe alig 4 percig tart a tankolás, és 600 km a hatótávolság.

Az energiahatékonyság javítása érdekében a légrugózás a sebesség növelésével párhuzamosan, két fokozatban 30 mm-rel csökkenti a hasmagasságot. A megjelenésen is csiszoltak egy keveset, egyfelől sárga színűre fényezték a karosszériát, de egy kicsit átrajzolták az első lökhárítót és a motorháztetőt is. Az utastérben a nagy változás, hogy a második üléssorban nem pad, hanem két, egymástól egy médiacenterrel elválasztott fotel található. Az Audi h-tron quattro-ban megtalálható extrák jelentős része a 2017-es Audi A8-asban debütál majd, mielőtt a 2018-as Q6-osban is szerephez jut.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!

Hozzászólások